سازمان لیگ به فوتبال ظلم همگانی می‌کند/ پرسپولیس ناشیانه باخت

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به تعویق بازی های لیگ برتر گفت: هیچ کجای فوتبال دنیا تصمیمات ناگهانی که به کل فوتبال باشگاهی و سپس ملی ضربه بزند را شاهد نیستیم. این ظلم همگانی برای فوتبال است.

به گزارش مشرق، تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر با بهانه برگزاری بازی‌های بین‌المللی برای پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه حضور تنها سه بازیکن در اردوی تیم امید برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو صدای اهالی فوتبال را در آورد تا نسبت به برگزاری ۲۰ روز یک بار بازی‌ها اعتراض کنند.

فرزاد آشوبی ضمن بررسی عملکرد تیم‌های ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در خصوص این موضوع و همچنین مشکلات سخت افزاری به وجود آمده در حوزه فوتبال صحبت کرد که در پی می‌خوانید:

نساجی عالی بود

کارشناس فوتبال ایران درباره برد نساجی مقابل بمبئی هند، تساوی سپاهان مقابل نیروی هوایی عراق و همچنین شکست پرسپولیس مقابل النصر عربستان گفت: همیشه در فوتبال یک اصل ماندگار وجود دارد که بحث نتیجه است. همین نتایج نشان می‌دهد نساجی توانست امتیازگیری خوبی داشته باشد. آنها اولین بار در آسیا حضور داشتند که طبیعی است استرس خیلی بالایی هم تحمل کرده باشند اما توانستند خیلی عالی و مسلط به برد برسند.

او ادامه داد: سپاهان یک امتیاز خارج از خانه گرفت که باید تحلیل و بررسی فنی شود. من فکر می‌کنم این تیم باید در رختکن خود توجه به مستطیل سبز را تمام و کمال حفظ کند تا بتواند نماینده مقتدری در آسیا باشد.

اتفاقات ناشیانه پرسپولیس

پیشکسوت سرخابی‌های پایتخت در خصوص شکست دو بر صفر پرسپولیس از النصر عربستان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: کیفت خوب النصر را شاهد بودیم اما من فکر می‌کنم پرسپولیس قبل از ۱۰ نفره شدن مشکل خاصی نداشت و توانست رقابت برابری با ستارگان النصر داشته باشد. ضمن اینکه شخصا انتظار بیشتری از بازیکنانی با ویژگی‌های منحصر بفرد نظیر سعید صادقی داشتم.

آشوبی تاکید کرد: متأسفانه مصدومیت بدموقع ترابی در اول بازی و سپس اخراج سرلک در دقایق ابتدایی نیمه دوم باعث شد تا این تیم دچار آشفتگی تاکتیکی شده و عملکرد مؤثر خود را کاملا از دست بدهد. همین اتفاقات ناشیانه نشان دهنده تفاوت بین تیم‌هاست که در بازی‌های بزرگ و بین‌المللی تأثیرات خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

فوتبال نیازمند وارادت مدیرانی کاربلد و متخصص!؟

پرسپولیس حتما گلزن می‌خواهد؛ دو نفر!

او با اشاره به ضعف گلزنی پرسپولیس یادآور شد: در بازی‌های بزرگ نصف موقعیت هم باید به گل تبدیل شود. پرسپولیس مشکل گلزنی دارد. ضعف خط حمله باعث می‌شود تنها مهاجم فعلی هم استرس داشته باشد. این تیم قطعا به دو مهاجم دیگر نیاز دارد.

چمن آزادی افتضاح است

کارشناس فوتبال ایران درباره گلایه تیم‌هایی که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند گفت: نیاز به بازی کردن نیست. قاب تلویزیون نیز افتضاح را نشان می‌دهد. من نمی‌دانم چطور می‌توان یک چمن ایده آل را در عرض چند ماه اینچنین بد و ناآماده کرد. واقعا باید مهندسی معکوس را از مدیرش یاد گرفت. وضعیت چمن آزادی باورکردنی نیست چون خوب را افتضاح کردیم نه اینکه بهبود بدهیم.

سازمان لیگ ظلم همگانی می‌کند

آشوبی با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ و تعویق بازی‌های لیگ برتر تصریح کرد: بی تدبیری مدیران سازمان لیگ جای تعجب دارد. اینکه برنامه از پیش تعیین شده را به خاطر حضور تنها دو تا سه بازیکن در چند تیم در بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق بیندازیم نشان می‌دهد چقدر مشکل داریم. مگر یک تیم روی کاکل دو سه بازیکن می‌چرخد. باید روی پیاده شدن برنامه خودش اصرار می‌کرد تا تیم‌ها مدام بدنسازی نکنند. هیچ کجای فوتبال دنیا تصمیمات ناگهانی که به کل فوتبال باشگاهی و سپس ملی ضربه بزند را شاهد نیستیم. این ظلم همگانی برای فوتبال است.

وی اشاره کرد: تصمیم سازمان لیگ اصلا به نفع تیم ملی و همچنین نمایندگان فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا نیست. مشکل مدیریتی در سرتاسر فوتبال موج می‌زند که قطعا آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس