کد خبر 1529704
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
واقعا «امنیت داریم»

اطلاعیه‌های متعدد وزارت اطلاعات از خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان در چند ماه اخیر حکایت دارد

به گزارش مشرق، جمعه ۲ مهرماه و همزمان با روز شهادت امام حس عسکری(ع) وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای خبر از خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران و بازداشت ۲۸ تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

در چندماه اخیر اطلاعیه‌های وزارت اطلاعات درباره دستگیری تروریست‌ها و خنثی سازی عملیات‌های تروریستی به قدری بود که تنها در صورت اجرا شدن یکی از این عملیات‌ها، جان هزاران ایرانی و خسارات جبران ناپذیر دیگر، گریبان مردم ایران را می‌گرفت.

خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران

وزارت اطلاعات ایران ۲ مهرماه سال جاری از خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران و بازداشت ۲۸ تروریست خبر داد.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: به رغم داعشی بودن عوامل دستگیر شده، مدل طراحی این عملیات و الگوی رفتاری این تروریست‌ها، به مراتب فنی‌تر و پیچیده‌تر از الگوی معمول جریان‌های تکفیری بوده و انطباق معناداری با شیوه‌ها و سازوکارهای شناخته شده‌ رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارا هستند.

در هنگام عملیات علیه یکی از خانه های تیمی، از آنجا که تروریست‌ها قصد اجرای عملیات انتحاری داشتند که می‌توانست منجر به صدمه به ساکنین منازل همجوار شود، لذا با فداکاری و سرعت عملِ دلاور مردان گمنام، از اجرای عملیات انتحاری آنها پیشگیری شد؛ اما این اقدام، متأسفانه منجر به مجروحیت دو تن از سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گردید.

خنثی سازی عملیات موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع

نهادهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره با تمام قوا برای پیشگیری از انجام عملیات‌های تروریستی موساد و دیگر دشمنان خارجی در داخل کشور تلاش کرده‌اند و با کشف و خنثی‌سازی‌ این عملیات‌ها، دشمنان را شوکه کرده‌اند.

اخیرا نیز در تازه‌ترین این اقدامات پیشگیرانه، سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شد در طرحی پیچیده از برنامه خرابکاری صنعتی سرویس جاسوسی اسرائیل در صنایع موشکی وزارت دفاع جلوگیری کند.

صنایعی که علاوه بر تولید قدرت نظامی و دفاعی قابل ملاحظه برای کشور، بستر مناسبی برای به‌دام‌انداختن شبکه‌های پیچیده جاسوسی و نفوذ و وارد کردن ضربات اساسی به ظرفیت‌های اطلاعاتی سرویس‌های حریف بوده است.

خنثی سازی شبکه کشته سازی جدید

همزمان با سالگرد آغاز اغتشاشات سال گذشته، تمامی تلاش سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های ضد انقلاب، معطوف به ایجاد یک شوک در جامعه برای تبدیل کردن آن به موتور محرکه دور جدید آشوب‌ها شد.

در این بین اما نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی با تمام ظرفیت به مقابله و خنثی سازی تحرکات دشمنان پرداختند. اوج خنثی سازی شبکه اغتشاشات جایی بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای مشترک اعلام کردند که با پیگیری‌های اطلاعاتی مشترک سربازان گمنام امام زمان تعدادی از اعضای یک شبکه سازماندهی اغتشاشات، شناسایی و تحت ضربه قرار گرفته اند.

به گفته این اطلاعیه اعضای شبکه ای تروریستی با حمایت مالی وزارت امور خارجه آمریکا، مشغول شبکه سازی زنان و برنامه ریزی برای نقش آفرینی در اغتشاشات بودند که در نهایت موفق به انجام نقشه های شوم خود نشدند.

خنثی سازی حمله تروریستی در سقز

همزمان با سالگرد آغاز اغتشاشات در ایران، عناصر یک تیم وابسته به گروهک های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده و قصد داشتند به سمت تجمع احتمالی در سقز تیراندازی کنند، بازداشت شدند.

از این تیم ۴ نفره ۳ اسلحۀ کلاش، کلت، سلاح شکاری ساچمه‌زنی، ۲ دست لباس نیروهای نظامی و تعدادی اسلحه سرد به‌دست آمده است.همراه داشتن لباس نیروهای نظامی ایران نشان‌دهندۀ سناریوی شلیک به تجمع‌کنندگان و انتساب عمل جنایتکارانه به حافظان نظم و امنیت کشور است.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    12 5
    دست جوانان سرباز و دلاور کشورمون دردنکند ، واقعا این امنیت مرهون تلاش ها و زحمت های این جوانان است
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    9 11
    جالبه همه این اطلاعیه ها بعد از عملیات های موفق خراب کاری صادر میشه که بگن ما عملیات خطرناک تری رو خنثی کردیم و کسی خواستار پاسخگو بودن علت عملیات موفق خرابکاری نباشه
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      3 2
      چقدرم حرفات درسته خخخخخخ، پماد بمال
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    1 2
    بعضیا نداشتن
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    8 2
    دمشون گرم
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    5 4
    خبر سازی
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    6 3
    از حالت دفاعی خارج شید . صهیون ها و عامریکاییها رو پرپر کنید، وگرنه این اتفاقات بلکه بدتر تکرار می شوند
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      1 1
      چقدرم که حالت دفاعی هستیم خخخخخ
  • US ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    3 4
    تروریستها در آذربایجان غربی، ارومیه و مهاباد و ...وابسته به اربیل هستند و متاسفانه بیشتر زمین و مغازه های این شهر ها رو خريدن به دستور بارزانی ها و دست به تغییر بافت جمعیت زدند
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      5 0
      منبع حرفات ؟
  • US ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    9 4
    تامین امنیت، وظيفه بدوی یک حاکمیت هستش
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      9 0
      برو پاکستان از وظیفه بدوی حکومت لذت ببر
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      یا افغانستان، یا حتی عراق و سوریه و لیبی و حتی...خوشحالی واقعا...
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    یکی از وظایف حاکمیت ایجاد امنیت در کشور است دوما امنیت اقتصاد چه شد آیا نباید مردم در اقتصاد وشغل وغیره امنیت داشته باشند تورم احساس امنیت را از بین می برد حالا روز شب از این آمارها بدهید
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    امنیت جانی داریم امنیت روان نداریم
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      کاملا طبیعیه
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      طبیعیه
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      0 0
      طبیعیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس