کد خبر 1529574
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
مذاکره مصر، اردن و عراق برای انتقال برق/ تاکید بر احیای حقوق فلسطینی‌ها و حل بحران سوریه

وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در نشست مشترک در خصوص همکاری سه جانبه در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه انتقال برق گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که وزرای امور خارجه این کشور، مصر و اردن در نشستی که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد همکاری‌ها در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت تکمیل پروژه‌های پیشنهادی بین سه کشور توافق کردند.

در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه سه کشور یاد شده راه های فعال سازی همکاری های میان خود در زمینه های اقتصادی و سیاسی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر اهمیت تکمیل پروژه های پیشنهادی میان آنها و ارائه پیشنهادها و پروژه های جدید در زمینه های اتصال شبکه برق، انرژی های تجدیدپذیر، ارتباطات، بازرگانی، صنعت، حمل و نقل، صنایع بهداشتی و دارویی، مسکن و عمران و همچنین حوزه های مرتبط با فرهنگ، گردشگری، جوانان و ورزش و همکاری های امنیتی و دفاعی توافق کردند.

این بیانیه اضافه کرد که وزیران یاد شده همچنین در مورد وضعیت منطقه گفتگو کردند و بر اهمیت تحقق امنیت و ثبات در آن تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزرای خارجه سه کشور بر روی بسیاری از موضوعات به ویژه فلسطین به عنوان یک موضوع اصلی گفت و گو و بر اهمیت احیای حقوق مسلم فلسطینی‌ها و تلاش‌ها در راستای تحقق این موضوع تاکید کردند.

آنها همچنین بر یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه به ویژه از طریق رایزنی ها و تماس کشورهای عربی به گونه ای که منافع مردم سوریه را محقق و به رنج آنها پایان دهد، تاکید کردند.

وزارت امور خارجه عراق در پایان بیانیه خود آورده است که وزرای امور خارجه عراق، مصر و اردن توافق کردند تا هماهنگی بین خود را برای برگزاری نشست سه جانبه آینده که قرار است در قاهره برگزار شود، ادامه دهند.

بغداد پایتخت عراق در ژوئن ۲۰۲۱ میزبان آخرین نشست سه جانبه بین سه کشور یاد شده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس