امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی در داخل گرفتار بحران‌های چندلایه است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی درباره اتهامات بی‌اساس و تهدیدهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تریبون سازمان ملل گفت که این رژیم در داخل گرفتار بحران‌های چندلایه است و کسی برای این تهدیدها ارزشی قائل نیست.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برای من جالب بود که برخی از مقاماتی که از کشورهای مختلف در نشست مجمع عمومی شرکت کردند به عنوان یک شوخی و جوک از رفتار نتانیاهو یاد می‌کردند.

یکی از مقامات می‌گفت که [نتانیاهو] نقاشی‌های دوره کودکی‌اش را اینجا می‌آورد و در مقابل صندلی‌های مجمع عمومی که مخصوصا امسال تقریبا کمتر کسی در آنجا حضور پیدا کرده بود، تمرین می‌کند و خیلی با آب و تاب مسائل را بیان می‌کند.

وی افزود: اما آنچه را که در خصوص تهدید جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد، اولا توان نتانیاهو و رژیم جعلی اسرائیل بیشتر از این نیست. یعنی اگر آنها قادر بودند کاری انجام بدهند از این ادبیات و روش استفاده نمی‌کردند. آنها امروز گرفتار بحران‌های چندلایه در داخل سرزمین‌های اشغالی هستند. ثانیا، اینکه نخست وزیر یک رژیم جعلی و اشغالگر بجای اینکه چارچوب سازمان ملل را رعایت کند از تریبون این سازمان زبان تهدید را به کار می‌برد نشان‌دهنده سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از ابزارهای بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: طرح سلطان عمان همچنان روی میز است

امیرعبداللهیان تاکید کرد: صهیونیست‌ها خود دارنده صدها کلاهک هسته‌ای هستند و با گستاخی تمام به برنامه‌های تهدیدآمیز خودشان ادامه می‌دهند. اما اساسا رژیم جعلی اسرائیل در جایگاهی نیست که کسی برای این حرفها و تهدیداتش ارزشی قائل شود. امروز صهیونیست‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خود هستند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به تشریح برنامه‌های هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت و افزود: حدود ۴۳ برنامه داشتیم که ۳۴ مورد آن دیدار با همتایان و برخی مقامات از جمله دیدار با دبیرکل سازمان ملل که امروز انجام شد. در دیدار با دبیرکل سازمان ملل در بخشی از گفت‌وگوها به موضوع ابتکار و پیشنهاد رئیس جمهور در خصوص ضرورت پایبندی و همبستگی‌ها در کانون گرم خانواده اختصاص پیدا کرد.

وی درباره طرح رئیس جمهور گفت: ایشان در سخنرانی خود در سازمان ملل بخش خاصی را به موضوع خانواده اختصاص دادند و ابتکاری ارائه کردند تحت عنوان همبستگی جهانی در موضوع کانون گرم خانواده و پیوندهای خانوادگی با نگاهی به فروپاشی بافت خانواده‌ها در جهان کنونی و اقداماتی که در این رابطه برای تضعیف نظام خانواده انجام می‌شود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دبیرکل از این ایده استقبال کرد، گفت: قرار شد که این ایده مطرح شده توسط رئیس جمهوری را در قالب یک طرح ارائه بدهیم و بتوانیم بسترهای جهانی شدن آن را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: در عین حال، با سایر مقام‌ها و طرف‌ها دیدارهایی که امروز داشتیم در مورد برخی از چالش‌های موجود جهانی منطقه‌ای صحبت کردیم و البته با وزرای خارجه تمرکز مهم بر پیگیری موضوعات دوجانبه و توافقنامه‌هایی بود که بین ما و کشور مقابل در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس