مقام طالبان: آمریکا در حال نقض حریم هوایی افغانستان است

معاون سیاسی وزیر خارجه طالبان گفت: ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی از سوی این کشور است.

به گزارش مشرق، «شیرعباس استانکزی»، معاون سیاسی وزیر خارجه طالبان گفت: ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی از سوی این کشور است.

عباس استانکزی در یک گفت‌وگوی ویژه با آریانانیوز گفت که که مقامات طالبان در تماس با مقامات آمریکایی به این مسئله اعتراض کرده و خواهان پایان نقض حریم هوایی افغانستان شده‌اند.

به گفته استانکزی بر اساس توافقنامه دوحه، آمریکایی‌ها متعهد شده بودند با خروج نیروهایش از افغانستان به مداخله در مسائل این کشور خاتمه بدهد؛ تعهدی که هیچ‌گاه طرف آمریکایی به آن پایبند نبوده و بارها آن را نقض کرده است.

مدتی قبل مجیب‌الله انصار، سخنگوی لشگر ۲۰۳ منصوری در پکتیا گفته بود که نیروهای ارتش بر یک هواپیمای بدون سرنشین که بر فراز پایگاه در حال گشت‌زنی بود، شلیک کرده‌اند.

انصار درباره هویت این هواپیما نیز گفت که این احتمال وجود دارد که این هواپیما آمریکایی باشد.

پیش از این مقامات طالبان از نقض حریم هوایی افغانستان توسط برخی کشورها و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا با استفاده از خاک پاکستان به شدت انتقاد کرده بودند.

پیشتر پنتاگون در آخرین گزارش خود درباره‌ فعالیت نظارتی این کشور موسوم به «عملیات نگهبان پایدار» گفته بود که در اوایل سال جاری میلادی، مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) در تلاش کاهش شکاف اطلاعاتی خود در افغانستان بوده است.

این دفتر به نقل از فرمانده سنتکام گفته است که وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر فاقد جزئیات کامل برای مشاهده‌ی تصویر کامل از تهدیدات تروریستی بالقوه در افغانستان است.

او گفته است که وزارت دفاع امریکا پلتفرم‌های جاسوسی هوایی را آزمایش می‌کند که می‌توانند برای مدت طولانی در آسمان باقی بمانند. هدف از این کار نظارت بر گروه‌های تروریستی در افغانستان گفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    چه خوب که حریم هوایی ندارید🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس