کد خبر 1529316
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
دست «مهر» در جیب والدین/ سرویس مدرسه؛ ناقابل ۲۱ میلیون تومان!

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حد مجاز سرویس‌های مدارس، ظرفیتی است که در کارت خودرو و بیمه شخص ثالث آن تعیین شده است و تجاوز از این ظرفیت با برخورد جدی همراه خواهد بود.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره تعداد دانش‌آموزانی که هر سرویس مدرسه امکان جابه جایی آنها را دارد، افزود: سرویس‌های مدارس عمدتاً خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و ون‌ها هستند که هر کدام ظرفیت مشخصی دارند و در کارت خودرو این وسایل نقلیه، این ظرفیت تعیین شده است.

وی ادامه داد: حداکثر ظرفیت برای خودروهای سواری، چهار سرنشین به جز راننده است و این ظرفیت محدود به گروه سنی نیست و باید برای دانش‌آموزان در سرویس مدارس نیز رعایت شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: در صورت شناسایی سرویس‌های مدارس که اقدام به سوار کردن بیش از حد مسافر کرده باشند، علاوه بر جریمه نقدی در هماهنگی با آموزش و پرورش از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

سرویس‌های مدارس که اقدام به سوار کردن بیش از حد مسافر کرده باشند، علاوه بر جریمه نقدی در هماهنگی با آموزش و پرورش از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد

سرهنگ شریفی، جرایم رانندگی برای تخلف سرویس مدارس را مطابق با جرایم دیگر دانست و گفت: قانون برای سرویس مدارس جرایم مجزایی درنظر نگرفته و ممکن است برخی از این جریمه‌های نقدی بازدارنده نباشند.

به گفته وی، علاوه بر جریمه نقدی سرویس‌های مدارس متخلف، پلاک این خودروها به آموزش و پرورش منطقه گزارش خواهد شد تا مانع از ادامه فعالیت آنان شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس برای آموزش به رانندگان سرویس مدارس آمادگی کامل دارد و در صورت اعلام نیاز از سوی آموزش و پرورش و معرفی رانندگان این آموزش‌ها در کمترین زمان انجام خواهد شد.

سرهنگ شریفی از مسئولان ویژه سرویس مدارس در هر مدرسه خواست تا به طور مداوم بر فعالیت سرویس‌های مدارس نظارت کنند و از بهترین رانندگان برای جابه جایی دانش‌آموزان بهره ببرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس