کد خبر 1529008
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
قانون سقف بودجه مانع گرانی بی رویه بازیکنان فوتبال

قانون سقف بودجه که در این فصل در فوتبال باشگاهی اعمال شد عامل مهمی در کنترل دستمزدهای فوتبالیست‌ها داشت.

به گزارش مشرق، قانون سقف بودجه باشگاه‌ها که در این فصل برای نخستین مرتبه در فوتبال باشگاهی وضع و اجرا شد با استقبال اکثریت قریب به اتفاق باشگاه‌ها مواجه شد زیرا عامل مهمی در کنترل دستمزد بازیکنان بود و مانع افزایش بی رویه دستمزدها شد.

هرچند دو سه باشگاهی بودند که تلاش کردند قانون سقف بودجه را به شکلی دور زدند که باعث مشکلات و حواشی در لیگ برتر شد.

برخی باشگاه‌ها که این قانون را رعایت نکردند به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شدند.

امروز اما یکی دو ملی پوش ما مثل مرتضی پورعلی گنجی و روزبه چشمی در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم صراحتا اعلام کردند با وجود اینکه سال هاست در تیم ملی حضور دارند و در رقابت‌های بین‌المللی معتبری چون جام جهانی حضور داشته اند حداکثر ۱۵ میلیارد تومان قرارداد امضا کرده که هنوز بخش زیادی از آن هم دریافت نکرده و جز مطالباتشان است.

اما به نظر می رسد که برخی فوتبالیست‌های معمولی بدون داشتن سابقه ملی قراردادهای ۸۰ یا ۱۰۰ میلیارد تومانی امضا کرده اند!

متاسفانه برخی مدیران باشگاه‌ها نیز از این دستمزدهای غیرمعقول حمایت می‌کنند! در حالی که برای دستمزدهای فوتبالیست ها نیز باید شاخص های فنی داشته باشیم تا دستمزدهای ملی پوشان از بازیکنان غیرملی بیشتر و منطبق بر واقعیت باشد نه اینکه بیت المال را بخاطر برخی افراد خیلی راحت هدر بدهیم.

در این باره مسئولان فوتبال کشورمان به درستی پای اجرای این قانون ایستاده اند تا ضمن اینکه فوتبالیست‌ها به دستمزدی که حق آنها است برسند از افزایش بی رویه و غیرمعقول و هدر رفت بیت المال هم جلوگیری شود.

کاش همه باشگاه‌ها و مدیران عامل به این قانون به چشم فرصتی برای کنترل قیمت ها نگاه کنند تا بیت المال را صرف زیرساخت های بهتری چون تهیه زمین چمن مناسب و آبرومند کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس