کد خبر 1526757
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
فوتبال

نایب رئیس فدراسیون فوتبال صراحتاً از قرارداد ۱۰۴ میلیارد تومانی یک بازیکن لیگ برتری صحبت کرده است.

به گزارش مشرق، منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال صراحتاً از قرارداد ۱۰۴ میلیارد تومانی یک بازیکن لیگ برتری صحبت کرده است. قبلاً هم صحبت از این قرارداد شده بود اما حالا رئیس کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی به صورت رسمی این مسئله را عنوان می‌کند.

در واقع یک فوتبالیست ایرانی سالی ۵۲ میلیارد تومان قرارداد دارد که البته اگر فراموش نکنیم فقط یک دلال بابت یک قرارداد ۱۷ میلیارد تومان درآمد داشته، خیلی از این اعداد و ارقام تعجب نمی‌کنیم.

حالا سوال اینجاست که واقعاً کدام بازیکن ایرانی ۵۲ میلیارد تومان ارزش دارد که چنین ارقامی توسط باشگاه‌های دولتی پرداخت می‌شود؟ اگر واقعا بازیکنی با این کیفیت وجود دارد حرفی نیست اما فراموش نکنیم که همین فوتبال سالیان متمادی است که در حسرت قهرمانی جام ملت‌های آسیا و حتی حضور در المپیک می‌سوزد و باشگاه‌هایش ۳۱ سال است که قهرمان آسیا نمی‌شوند.

در فوتبال ایران حتی بازیکنان خارجی هم‌چنین قیمتی ندارند اما امسال قرارداد ۲ ساله ای به ارزش ۱۰۴ میلیارد تومان بسته شده که واقعاً جا دارد نهادهای نظارتی به ماجرا ورود کنند و ببینند پشت پرده این قراردادها چه خبر است؟ وقتی فقط بابت یک انتقال ۱۷ میلیارد تومان نصیب یک دلال می‌شود حتماً نهادهای نظارتی باید به ماجرا ورود کنند و دست روی دست نگذارند. این اتفاقات اصلاً در فوتبال ایران طبیعی نیست و با وجود قانون سقف بودجه می‌بینیم که رقم‌ها نسبت به سال گذشته به مراتب افزایش پیدا کرده است.

نکته دیگر اینکه به نظر می رسد بساری از تیم ها دچار این مسئله شده و اگر بررسی‌های کامل‌تری صورت بگیرد قطعاً تیم‌های دیگری هم هستند که باید از آنها امتیاز کسر شود و جلوی بازی چند بازیکن‌شان گرفته شود. سپاهانی‌ها می‌گویند برای فصل جاری ما سقف بودجه را رعایت کردیم و البته دلایل و اسناد خاص خود را هم دارند.

قطعاً مسئولان فوتبال کشور باید در قانون سقف بودجه بازنگری کنند و اگر باشگاهی واقعاً تخلف کرده از همان هفته اول جلوی بازی بازیکنانش را بگیرند تا کار به کسر امتیاز کشیده نشود. اینکه پس از گذشته ۴ هفته از لیگ برتر، به این موضوع ورود کنند، این هم جای سوال دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    1 0
    ﭼﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ اﻳﺮاﻥ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﻫﺴﺖ ﺗﻮ اﻳﻦ اﻭﺿﺎﻉ ﻛﺸﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﻲ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺭاﺣﺖ ﺩاﺭﻥ اﺯ ﭘﻮﻝ اﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻣﻦ ﺭاﺿﻲ ﻧﻴﺴﺘﻢ ﺣﺮاﻡ ﺣﺮاﻡ ﻫﺴﺖ
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    اینارو ول کن شهمیری رو کی فراری داده ؟؟؟؟؟!!!!!!! شهمیری بیشتر اختلاس کرد یا فوتبالیست ۱۰۴ میلیاردی ؟! مشرق دوزار وجود داشته باش تا ته قضیه فرار شهمیری از طرف مردم از مسئولین مطالبه کن
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    1 0
    جواهر و الماس هم باشه یک دهم این قیمت نمی ارزه. اینا همه ریخت و پاش واسه بخور بخوره. بخور بخور، آهای بخور.
  • علی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    بدون شک بیشتر این پولها به جیب دزدان پشت صحنه فوتبال می‌رود و مقداری از آن به فوتبالیستها می‌رسد
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    مشرق عزیز خواهشا بگید کامیونا رو گازسوز کنن داریم خفه میشم از دودشون تو خیابونا
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    مشرق عزیز خواهشا بگید کامیونا رو گازسوز کنن داریم خفه میشم از دودشون تو خیابونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس