اختلال در فرودگاه بن‌گوریون

سازمان‌ فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی با اعتراف به بروز اختلال در فرودگاه بن‌گوریون طی چند ماه اخیر، مدعی شد که فرضیه نقش سیستم‌های پدافندی روسیه در سوریه در حال بررسی است.

به گزارش مشرق، سازمان‌های فرودگاه‌های رژیم صهیونستی، از وجود اختلال در فرود هواپیماها در فرودگاه «بن‌گوریون» به دلیل یک حمله جدی در ماه‌های اخیر خبر دادز

این سازمان اسارئیلی ادعا کرد: طرف‌هایی ناشناس دستگاه‌های سامانه موقعیت‌یابی جهانی (GPS) را برای فرود هواپیماها در فرودگاه بن‌گوریون مختل می‌کنند، که منجر به فرود هواپیماها در مسیرهای جایگزین با توجه به دشواری فرود در باند فرود تعیین‌شده برای آن‌ها می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی «بن‌گوریون» بزرگترین فرودگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی است که در حومه شهر «لد» و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی تل‌آویو واقع شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات رژیم موقت ادعا کرد که این مقامات در حال بررسی این موضوع هستند که آیا «تجهیزات جنگی الکترونیک» روسی که در سوریه و شرق مدیترانه فعال است، پشت این موضوع است یا خیر؟ زیرا در گذشته، سابقه این امر وجود داشت. سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی نیز در عین حال تاکید کرد که با وجود تغییر در باند فرود، حرکت فرود و پرواز هواپیماها، تحت تأثیر قرار نگرفته است.

به نوشته وبگاه فلسطینی «عرب ۴۸»، این اطلاعیه و توضیح سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در پی شکایات دریافتی از سوی ساکنان شورای منطقه‌ای «ماطیه بنیامین» درباره سر و صدای هواپیماهایی که از شهرها و شهرک‌ها در ارتفاع کم عبور می‌کنند، منتشر شد.

رئیس شورای منطقه‌ای مذکور از سازمان فرودگاههای رژیم موقت، خواست تا در خصوص ماهیت این پروازها و سروصدای آن‌ها و پرواز هواپیماها در مسیری طولانی بر فراز شهرک «حشمونائیم» به جای دریا، توضیح دهد و در پاسخ به او، سازمان فرودگاهها اعلام کرد که طی ماه‌های اخیر، در حال دست‌وپنجه نرم کردن با پارازیت‌هایی است که به نظر می‌رسد منبع آن از خارج است.

این در حالی است که مقامات صهیونیست، چند سال پیش نیز از اختلال در دستگاه‌های سامانه موقعیت یاب جهانی (GPS) در حریم هوایی خود خبر داده بودند و در آن زمان سیستم‌های پدافندی ارتش روسیه را مسئول آن اعلام کرده بودند.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹، علنا مدعی شد که هواپیماهایی که از سمت دریای مدیترانه به مقصد اراضیاشغالی پرواز می‌کنند، به دلیل سیستم پارازیت اندازی که روسیه در سوریه نصب کرده، دچار اشکال در مسیریابی می‌شوند. اما روسیه به این گلایه تل‌آویو پاسخی نداد و تاکید کرد که استفاده از سیستم مذکور برای محافظت از سربازانش در سوریه ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    این اتهاما دروغه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس