کد خبر 1528438
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
خاندوزی: دولت بر قیمت نان به شکل ویژه نظارت می‌کند

وزیر اقتصاد، گفت: در خصوص نظارت بر قیمت نان به شکل ویژه اقدام خواهد شد و از وزیر کشور خواهم خواست گزارش آن را منتشر کند.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، گفت: در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه‌های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

وی افزود: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رییس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رییس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

خاندوزی تصریح کرد: کارمزد وام های قرض‌الحسنه به زیر چهار درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می یابد و اولین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است.

وی افزود: مسأله مولدسازی شفاف ترین مصوبه ای است که تا پیش از این وجود داشته است و یک به یک املاکی که واگذار می شود با قیمت گذاری و مختصات دقیق و پروژه هایی که تامین مالی می شود با اعداد کاملا شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزیر اقتصاد گفت: تاکید سران سه قوه این بوده است که اجرای مولد سازی باید بازگشت اعتماد عمومی را به دنبال داشته باشد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بیانات غیر کارشناسی و غیر دقیقی را طی روزهای گذشته در این رابطه شاهد بودیم که البته با اعداد و ارقام کاملا  قابل راستی آزمایی است و دولت آیت الله رئیسی به شکل ویژه‌تری کوچک‌ترین امکان فضا و مجال را فراهم نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که مسئولان کشور بخواهند ریالی از اختیاری که قانون به آن‌ها داده، استفاده کنند.

وی افزود: از دستگاه قضایی نیز دعوت می‌کنیم حتماً راستی آزمایی و گزارش‌های نظارتی را به صورت مستمر برای عموم مردم ایران رسماً منتشر کند.

وزیر اقتصاد درخصوص نحوه نظارت بر قیمت نان، بیان کرد: با توجه به اینکه مسئله قیمت گذاری نان به شکل منطقه‌ای انجام می‌شود مانند کالاهای همگن مانند محصولات صنعتی که اساساً یک قیمت واحد در سراسر کشور داشته باشد، نیست.

وی ادامه داد:‌ استان‌ها برای قیمت نان هر کدام نان‌های متفاوت محلی خود را دارند که وزن و چانه آن‌ها متفاوت با یکدیگر است و همچنین کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند، به طور مثال ما یک نوع نان را در استان سیستان و بلوچستان داریم که وزن چانه آن نزدیک به یک کیلوگرم وزن دارد. البته در استان‌های دیگر نیز وزن ۳۰۰ یا ۴۰۰ گرم یا ۵۰۰ گرم نیز وزن چانه‌های نان متغیر است.

خاندوزی گفت:‌ به همین جهت مصوبه دولت این است که تنها با درخواست مقامات استانی و تائید وزارت کشور تعیین می‌شود، حتماً در خصوص نظارت بر قیمت نان به شکل ویژه اقدام خواهد شد و از وزیر کشور خواهم خواست گزارش آن را منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    تو کرج نان تافتون 1000تومنی هست دوهزار تومنی هم میفروشن با دستگاه پوز .سه هزار تومنی هم الان دارن میدن.نون سنگگ شش تومنی هم به اسم کنجدی میدن دست مردم .این همه افغانی هم تو ایران هستن که یارانه ملت ایران رو باید بابت نون بدین به اونها خواب یارانه نان رو مستقیم بدین دست مردم نون رو گرون کنین تا این همه دزدی وتخلف هم نباشه
  • وحید IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    نونو به جای دونه ای کیلویی بفروشین خیال همه راحت میشه حالا چونه بشه 100 گرم یا یک کیلو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس