کد خبر 1527924
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایرانیان کانادا با اشاره به اظهارات وزیر دارایی این کشور مطلبی را درباره بحران مسکن کانادا منتشر کرد:

کریستیا فریلند، وزیر دارایی روز شنبه در کنفرانسی در مونترال گفت، بحران مسکن مقرون به صرفه که به محبوبیت دولت لیبرال کانادا لطمه وارد کرده است، حتی اگر ساخت و ساز به بالاترین حد ۸۰ سال گذشته برسد، سال‌ها طول می‌کشد تا حل شود.

اظهارات او از جمله اولین اظهارات یکی از اعضای ارشد دولت لیبرال است که به این مشکل اذعان کرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که لیبرال‌ها از رقبای محافظه کار خود که اتاوا را مقصر تورم بالا و افزایش قیمت مسکن می‌دانند، عقب ترند.

مسئولیت ساخت و ساز مسکن عمدتاً بر عهده ۱۰ استان و همچنین شهرداری‌ها است و نقش اتاوا محدود به مشاوره سیاستی و مشوق‌های مالی است.

فریلند گفت: «همه ما، دولت فدرال و استان‌ها، شهرها و شهرستان‌ها، بخش خصوصی و سازمان‌های غیرانتفاعی، نه برای هفته‌ها یا ماه‌ها، بلکه برای سال‌ها به همکاری با یکدیگر نیاز داریم.»

او گفت: «ساخت خانه‌هایی که کانادا در حال رشد به آن نیاز دارد، نیازمند تلاش ملی بزرگی است.»

در تلاش برای افزایش عرضه، دولت اعلام کرد که مالیات ۵ درصدی GST فدرال را برای ساخت ساختمان‌های آپارتمانی اجاره‌ای حذف می‌کند و شهرها را تشویق می‌کند برای رسیدگی به مشکل مسکن اقدامات بیشتری انجام دهند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 1
    4درصدگرون شده اخبارروبخون اونم خبرمحلی اتاواگفته ارزریزی برای تعدیل انجام میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس