کد خبر 1527751
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
اسرائیل

همزمان با سفر نتانیاهو به آمریکا، تعدادی از مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی در نامه ای به اعضای سنای آمریکا، نسبت به عواقب اقدامات نتانیاهو هشدار دادند.

سرویس جهان مشرق - همزمان با تظاهرات اعتراضی علیه انقلاب قانونی برنامه ریزی شده در سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به آمریکا، صبح امروز تعدادی از مقامات سابق امنیتی نامه ای تند به اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و سناتورهایی که اعضای کمیته نظامی و اطلاعاتی آمریکا هستند، نوشتند.

در نامه ای که به یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و امنیت ارسال شد، مقامات ارشدی که این نامه را امضا کرده بودند، نسبت به عواقب قانون اصلاحات قضائی به آنها هشدار دادند. مقامات امنیتی سابق صهیونیست در این نامه نوشتند: «هدف از تحرکات نتانیاهو آسیب رساندن به سیستم قضایی است که استقلال آن را از بین برده و آن را تابع خود و دیگر سیاستمدارانش می‌کند.»

نامه تند مقامات سابق رژیم صهیونیستی به سنای آمریکا
مقامات سابق سیستم امنیتی به سناتورهای آمریکایی هشدار دادند:
"نتانیاهو در حال انجام اقداماتی است که ارتش اسرائیل را متلاشی می کند"

این نامه توسط ۸۲ پرسنل امنیتی سابق که در یک سری سمت‌ها رده بالای حوزه امنیتی در سرزمین های اشغالی خدمت می‌کردند، امضا شد. از جمله امضا کنندگان این نامه، موشه یعلون وزیر جنگ و رئیس سابق ستاد ارتش، کرمی گیلون رئیس سابق شین بت، تامیر پاردو، دنی یاتوم و افرایم هالوی روسای سابق موساد، دن هالوتز رئیس ستاد و فرمانده سابق نیروی هوایی و نخست سابق وزیر ایهود باراک هستند. علاوه بر این، در میان ارسال کنندگان این نامه، روسای سابق ادارات در موساد و شین بت، ۱۷ سرپرست بازنشسته پلیس، ۲ رئیس سابق شورای عالی امنیت و ۵ مدیر کل سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حضور دارند.

به گفته این مقامات سابق رژیم صهیونیستی، برای آنها روشن است که انگیزه اصلی اقدامات نتانیاهو، تمایل وی به توقف روند قضائی علیه وی در دادگاه به اتهام فساد مالی و رشوه‌خواری است.

آنها در نامه خود نسبت به خطر امنیتی که اسرائیل را تهدید می کند، هشدار داده و اعلام کردند: «نتانیاهو موفق شد کاری را انجام دهد که هیچ یک از دشمنان اسرائیل هرگز قادر به انجام آن نبوده اند. او باعث شد بیش از ده هزار نفر از افسران و فرماندهان زبده در خدمت نیروهای ذخیره و صدها خلبان نیروی هوایی، بازنشستگی خود را از خدمت در نیروهای ذخیره فعال ارتش اعلام کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس