دبکا

وب سایت نظامی- اطلاعاتی دبکا اعلام کرده است که بنیانگذار این سایت درگذشته و دبکا دیگر به فعالیت خود ادامه نخواهد داد.

سرویس جهان مشرق - وب سایت صهیونیستی دبکا پس از وقفه ای دو ماهه در فعالیت‌های خود، در خبری ناگهانی اعلام کرد به فعالیت خود پایان میدهد. این وب سایت صهیونیستی در اعلامیه ای مختصر و ناگهانی که در وب سایت خود منتشر کرده است، اعلام کرده است:

«وب سایت دبکا که در سال ۲۰۰۰ به عنوان یکی از پیشگامان انتشار اخبار ، به دلیل مرگ مؤسس، روزنامه‌نگار و نویسنده خود، گیورا شمیس، فعالیت خود را متوقف می‌کند.»

«گیورا تحلیل‌های ویژه و گسترده خود در مورد موضوعات استراتژیک - مانند درگیری های جهانی، امنیت، اطلاعات و تروریسم - و تجربه چندین ساله خود در رسانه های جهانی، از جمله اکونومیست لندن، بی بی سی و جاهای دیگر را در اختیار وب سایت دبکا قرار داد.»

«از مخاطبانی که بیش از دو دهه صادقانه وب سایت دبکا را همراهی کردند، تشکر می کنیم»

مرگ ناگهانی و مشکوک بنیانگذار سایت امنیتی دبکا فایل
اعلامیه خبر مرگ ناگهانی بنیانگذار سایت دبکا در وب سایت مذکور

آخرین خبر منتشر شده در این سایت در تاریخ ۲۴ جولای - ۲ مرداد بوده است و پس از آن تا به امروز هیچ گزارش و خبری در این سایت منتشر نشده و تنها دو ماه بعد از عدم فعالیت این وب سایت، خبر مرگ بنیانگذار این سایت در صفحه دبکا منتشر شده است.

وب سایت صهیونیستی دبکا به این مسئله اشاره نکرده است که علت مرگ بنیانگذار این وب سایت اطلاعاتی - نظامی چه بوده است و چرا پس از گذشت حدود دو ماه وقفه در فعالیت سایت، این خبر در وب سایت دبکا به شکل ناگهانی اعلام شده است؟ همچنین این وب سایت به این موضوع اشاره نکرده است که به چه علت فعالیت خود را پس از مرگ شخص مذکور ادامه نمی‌دهد، اگر شخص مذکور صرفا یک روزنامه نگار و نویسنده بوده است، پیداکردن جایگزین برای ادامه فعالیت، مسئله چندان دشواری نخواهد بود.

مرگ ناگهانی و مشکوک بنیانگذار سایت امنیتی دبکا فایل
تاریخ آخرین گزارش وب سایت دبکا

وب سایت های عبری زبان عکس و تصویری از گیورا شمیس بنیانگذار وب سایت دبکا منتشر نکرده اند و دقیقا مشخص نیست که این شخص مشغول به چه فعالیت‌هایی بوده و یا با چه سازمان و نهادهایی در ارتباط بوده است، مسئله ای که باعث می‌شود صرف روزنامه‌نگار بودن این شخص با شک و تردید روبه رو شود.

تاکنون هیچ گزارش رسمی درمورد جزئیات و علت مرگ رئیس وب سایت دبکا در دیگر رسانه های صهیونیستی منتشر نشده است، موضوعی که ابهامات پیرامون مرگ وی را بیشتر می‌کند.

وب سایت دبکا، یک وب‌سایت اطلاعاتی نظامی صهیونیستی است که محل استقرار آن شهر بیت المقدس فلسطین اشغالی است. این وب سایت در گزارش های خود به ارائه تجزیه و تحلیل و اخبار در مورد مسائل مرتبط با تروریسم، موضوعات اطلاعاتی، امنیت ملی و روابط نظامی و بین‌المللی با تمرکز ویژه بر خاورمیانه می‌پرداخت. لازم به ذکر است که یکی از موضوعاتی اصلی وب سایت دبکا، مسائل مرتبط با ایران در حوزه‌های گوناگون از جمله نظامی، اطلاعاتی، منطقه ای و هسته ای و فعالیت های سپاه پاسداران بود.

این وب سایت فعالیت‌های خود را اینگونه توضیح میدهد:

«دبکا در هفته اول شروع به کار خود خود، چهار ماه قبل از وقوع انتفاضه دوم، پیش‌بینی کرد که یک جنگ جدید اسرائیل و فلسطین آغاز خواهد شد. همچنین دبکا پیش‌بینی کرد که القاعده با استفاده از هواپیماهایی که این سازمان ربوده است به ایالات متحده حمله خواهد کرد و کاخ سفید در واشنگتن و برج های دوقلو در نیویورک مورد حمله قرار خواهند گرفت، یک سال چند ماه بعد این حمله در سپتامبر ۲۰۰۱ انجام شد. همچنین، درحالیکه منابع اطلاعاتی و نظامی در سال ۲۰۱۳ معتقد بودند که بشار اسد سقوط خواهد کرد، منابع و کارشناسان دبکا از ابتدای فوریه ۲۰۱۳ اعلام کردند که صفحه جنگ در سوریه عوض شده و اکنون به برنده جنگ بشار اسد و حامیان آن یعنی ایران و روسیه حزب الله هستند.»

تاکید این وب سایت بر تحلیل‌ها و منابع خود، حاکی از آن است که دست‌اندرکاران و مسئولان این سایت، از جمله گیورا شمیس، دارای ارتباط و دسترسی های خاصی در حوزه تحولات و مسائل منطقه‌ای، اطلاعاتی و ... بوده و از این رو نمیتوان‌ گفت که بنیانگذار این سایت که اکنون به دلایل نامعلوم مرده است، یک روزنامه نگار عادی بوده است.

این وب سایت پیشتر گزارش‌هایی ادعایی متعددی به نقل از منابع خود در رابطه با ایران منتشر کرده بود. دبکا در یکی از گزارش های خود مدعی برگزاری یک جلسه مشترک میان روسای وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و رئیس سازمان اطلاعات سپاه پس از پیام رهبری ایران برای همکاری بیشتر میان نهادهای امنیتی شده بود. این وب سایت برای اولین بار مدعی ارسال تسلیحات ایران از جمله پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۶ را برای مسکو به منظور استفاده در جنگ علیه اوکراین شده بود. همچنین، این سایت گزارش‌هایی ادعایی در رابطه با تحولات در منطقه و فعالیت های سپاه پاسداران ایران و سردار قاآنی بر علیه اسرائیل را منتشر میکرد.

مرگ ناگهانی و مشکوک بنیانگذار سایت امنیتی دبکا فایل
ژنرال اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، یک جبهه مشترک شیعه و سنی ایجاد و آن را در اطراف اسرائیل مستقر کرده است
هدف از این اقدام حملات مستمر به اسرائیل در جبهه ها است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    3 21
    که چی
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      18 3
      که یعنی احتمالآ به طرز فجیعی ترور شده و طبق معمول لاپوشانی
  • فرشاد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    9 1
    و حالا خبر مرگ همه دشمنان و بد خواهان من در گذشته،حال و در اینده و کسانی که مانع دریافت تمام خواسته هایم شدند ...اعم از شخصی یا سیاسی یا مالی . این می‌شود عدالت . پیشاپیش متشکرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس