روند اعمال قانون در تمام نقاط مرزی با ایران آغاز شده است

تحسین الخفاجی اعلام کرد که دولت عراق متعهد به اجرای توافقنامه امنیتی با تهران است.

به گزارش مشرق، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که دولت عراق روند اعمال قانون و حاکمیت خود بر تمام نقاط مرزی با جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده است و متعهد به اجرای توافقنامه امنیتی با تهران است.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفتگو با پایگاه العربی الجدید اظهار کرد: نیروهای امنیتی روند اعمال قانون و حاکمیت نظام در تمام نقاط مرزی با ایران را آغاز کرده‌اند. وی افزود: هدف از این اقدام، برای جلوگیری از استفاده از خاک عراق برای حمله به هر یک از کشور همسایه است و در قانون اساسی عراق بر این امر تأکید شده است.

وی تاکید کرد: نیروهای عراقی توانمندی‌های نظامی برای کنترل نوار مرزی عراق و ایران را دارند و هماهنگی‌های سطح بالایی با دولت محلی اقلیم کردستان عراق در این زمینه وجود دارد. عراق کاملا متعهد به اجرای توافقنامه امنیتی با ایران است، زیرا این امر به نفع امنیت ملی عراق است.

پیش از این، فرماندهی نیروهای مرزبانی عراق گفته بود که نقاط مرزی مشترک با ایران از گروه‌های غیرقانونی پاکسازی شده است.

فرماندهی نیروهای مرزبانی وزارت کشور عراق اعلام کرده بود که در چارچوب تلاش‌های فرماندهی نیروی مرزبانی عراق برای کنترل کل مرزهای این کشور با کشورهای همسایه، نیرویی از تیپ دوم مرزی و هنگ تکاوران مرزی منطقه یکم با پشتیبانی نیروهای گارد پیشمرگه توانستند نقاط مرزی بین ایران و عراق را پس از درگیری با گروه‌های غیرقانونی که بر نقاطی از استان اربیل سیطره یافته بودند، باز پس بگیرند.

این بیانیه اضافه کرد که فرماندهی نیروهای مرزبانی مصمم است اقتدار کشور عراق را در تمام مرزهای این کشور با کشورهای همسایه اعمال کند و پرچم عراق را در دورترین نقطه آن به اهتزاز درآورد.

پیشتر فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق گفته بود که کشورش ملتزم و متعهد به اجرای توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای به نقل از «فواد حسین» وزیر امور خارجه این کشور پس از دیدار اخیرش با رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران اعلام کرد: در دیدار با آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه گذشته در تهران انجام شد، درباره توافقنامه امنیتی و اجرای کامل آن و خلع سلاح گروه‌های مسلح در مرزهای عراق و ایران در کردستان عراق گفتگو شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس