کد خبر 1526982
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
مرز آمریکا و مکزیک؛ مرگبارترین مسیر زمینی مهاجران

سال گذشته ۶۸۶ مرگ و ناپدید شدن مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک ثبت شده که این موضوع این گذرگاه را به مرگبارترین مسیر زمینی برای مهاجران تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، یک آژانس سازمان ملل گفت به این نتیجه رسیده که مرز آمریکا و مکزیک مرگبارترین مسیر زمینی مهاجران است.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) فاش کرد که سال گذشته ۶۸۶ مرگ و ناپدید شدن مهاجران را در مرز آمریکا و مکزیک ثبت کرده است. این نرخ تقریبا نیمی از مرگ و میر و ناپدید شدن مهاجران در سراسر قاره آمریکا در سال ۲۰۲۲ را شامل می‌شود.

در مجموع، سال گذشته هزار و ۴۵۷ مرگ و میر و ناپدید شدن مهاجران در قاره آمریکا اتفاق افتاد که سال ۲۰۲۲ را به مرگبارترین سال ثبت شده از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۲۰۱۴ تبدیل کرد.

«میشل کلین سولومون»، مدیر منطقه‌ای سازمان بین المللی مهاجرت برای آمریکای مرکزی و شمالی و دریای کارائیب گفت: این ارقام هشداردهنده یادآور نیاز به اقدام قاطع دولت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

سایه ترس ورود داعش به آمریکا از مرز مکزیک

این سازمان خاطرنشان کرد که در حالی که مرگ و میر و ناپدید شدن در امتداد مرز آمریکا و مکزیک در سال ۲۰۲۲ اندکی کاهش یافته، اما به دلیل فقدان اطلاعات رسمی، احتمالا تعداد کل مرگ و میرها و ناپدید شدن‌ها کمتر گزارش شده است.

نزدیک به نیمی از مرگ و میرهای مربوط به مرز آمریکا و مکزیک به عبور از صحراهای «سونوران» و «چیهواهوان»، صحراهایی در مرز ۲ کشور، مربوط می‌شود.

این گزارش همچنین شاهد افزایش مرگ و میر در مسیرهای مهاجرت در دریای کارائیب بود که شامل کسانی می‌شود که از جمهوری دومینیکن، هائیتی و کوبا به مرز آمریکا و مکزیک می‌روند.

سال گذشته ۳۵۰ مورد مرگ و میر در مسیر کارائیب ثبت شد که در مقایسه با ۲۴۵ مرگ در سال قبل، افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۱۴۱ مورد مرگ مهاجران در محلی که به‌عنوان «مرز جنگلی نامناسب» بین پاناما و کلمبیا توصیف شده، ثبت شده است. اما به دلیل خطرناک بودن منطقه و فعالیت‌های گسترده گروه‌های جنایتکار، ممکن است این آمار بالاتر از میزان ثبت شده باشد.

«مارسلو پیسانی»، مدیر منطقه‌ای سازمان بین المللی مهاجرت برای آمریکای جنوبی گفت: این واقعیت که ما درباره مهاجرانی که در قاره آمریکا ناپدید می‌شوند، اطلاعات کمی داریم، یک واقعیت تلخ است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    کاش مرز ما با افغانستان هم همینطور بود و شاهد این وضعیت فاجعه بار اتباع بیگانه نبودیم جا داره حداقل کمی از این وطن پرستی امریکایی ها یاد بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس