کد خبر 1584177
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی امریکانا با انتشار مطلبی درباره خروج کارکنان غیرضروری سفارت آمریکا در هائیتی نوشت:

به دلیل ناامنی در هائیتی، ارتش آمریکا نیروهای بیشتری برای حفاظت از سفارت این کشور در پورت-او-پرنس فرستاد و به خروج برخی کارکنان غیرضروری کمک کرد. آنها با هلیکوپتر به سفارتخانه منتقل شدند و تاکید کردند که هیچ شهروند هائیتی در این پروازها حضور ندارد تا جلوی شایعات فرار مقامات ارشد دولتی از کشور به خاطر خشونت‌های گروهی را بگیرند.

کنترل اکثر مناطق اطراف سفارت در پایتخت هائیتی در دست گروههای خلافکار است. ارتش آمریکا این اقدام را روشی عادی برای تقویت امنیت سفارتخانه‌ها در سراسر جهان دانسته است. آنها همچنین توضیح دادند که کارکنان غیرضروری شامل خانواده‌های دیپلمات‌ها هستند و برخی از آنها پیش از این در ماه جولای خارج شده بودند. سربازانی که خارج شدند نیز ممکن است فقط در حال تعویض شیفت باشند.

چرا آمریکا در هائیتی احساس ناامنی می کند؟

نخست وزیر هائیتی، آریل هنری، به دلیل خطرناک بودن اوضاع نمی‌تواند به خانه‌اش بازگردد. او تلاش کرد به جمهوری دومینیکن برود اما به او اجازه ماندن در آنجا داده نشد. مقامات دومینیکن اعلام کردند که حضور هنری برای کشورشان امن نیست. آنها به دلیل شرایط امنیتی غیرقابل تحمل، مرز با هائیتی را بسته اند. رهبران کشورهای کارائیب برای بحث در مورد کمک به بحران هائیتی تشکیل جلسه داده‌اند. آنها از آمریکا، فرانسه، کانادا، سازمان ملل و برزیل درخواست کمک کرده‌اند. این کشورها مدت هاست که سعی در توافق گروه‌های سیاسی هائیتی برای تشکیل یک دولت جدید دارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 2
    اگر اینقدر ناامنه حضور آمریکا در آنجا با اون سطح پس برای چیه؟
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      1 1
      امریکا حتی از سایه خودشم میترسه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس