کد خبر 1526945
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
نبرد سنگین در خارطوم/ ستونی عظیم از دود به هوا برخاسته است

منابع سودانی از نبرد شدیدی خبر دادند که میان نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی با نیروهای عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در خارطوم جریان دارد.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیاالیوم، شاهدان عینی در خارطوم سودان امروز شنبه از درگیری‌های سنگین در اطراف مرکز فرماندهی کل ارتش در خارطوم خبر دادند.

در این درگیری‌ها از انواع سلاح‌ها استفاده می‌شود.

منابع خبری اعلام کردند که ستون غلیظی از دود از منطقه به هوا برخاسته است.

از سوی دیگر ارتش سودان اعلام کرد که ۳۰ اسیر زیر ۱۸ ساله را به کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده است.

ارتش سودان بیان کرد که در شهر ام درمان در غرب خارطوم، ۳۰ نوجوان که به دست نیروهای ارتش در جریان جنگ با نیروهای پشتیبانی سریع به اسارت درآورده بود را به نمایندگان صلیب سرخ تحویل داده است.

در بیانیه ارتش سودان آمده است که نمایندگان صلیب سرخ این نوجوانان را تحویل خانواده‌هایشان خواهند داد.

این در حالی است که واکنشی از سوی صلیب سرخ یا نیروهای پشتیبانی سریع در این باره صورت نگرفته است.

همزمان دفتر سازمان ملل در سودان موسوم به یونیتامس از رایزنی قوی با ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع به منظور ترغیب آنها به آتش بس خبر داد.

در بیانیه یونیتامس آمده است: پنج ماه از درگیری میان نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع می‌گذرد و دفتر یونیتامس به ارتباط دائم با طرف‌ها به منظور تشویق آنها برای پایبندی به آتش بس به شکل جدی و توقف دائمی درگیری، ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که از نیمه آوریل گذشته، ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع درگیرجنگ هستند و تلاش‌های آتش بس راه به جایی نبرده است. این جنگ ۵ هزار کشته برجای گذاشته است که بیشتر آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند و همچنین بیش از ۱۲ هزار نفر هم زخمی شده‌اند. بیش از ۵ میلیون نفر هم بر اثر این درگیری آواره شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس