کد خبر 1526910
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
تحریمهای بیشتر کانادا علیه ایران در سالگرد اغتشاشات

کانادا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران همزمان با سالگرد اغتشاشات اعمال می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، «ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه اعلام کرد که این کشور تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال می‌کند.

آن گونه که تارنمای دولت کانادا اعلام کرده، این چهاردهمین بسته تحریمی کانادا علیه ایران از اکتبر ۲۰۲۲ تا کنون است.

همچنین تعداد افراد ایرانی و یا مرتبط با ایران که تحت تحریم کانادا قرار گرفته‌اند، به ۱۳۵ نفر رسیده است.

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران حداقل شش نفر از مقامات سیاسی و نظامی ایران را به بهانه نقض سیستماتیک حقوق بشر هدف قرار داده است. دبیر و سه تن از اعضای ارشد شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان‌های غربی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شامل بسته جدید تحریمی کانادا علیه ایران می‌شوند.

عبدالحسین خسرو پناه، حسن رحیم‌پور ازغدی، انسیه خزعلی، محمدمهدی اسماعیلی، محمد مسرور، و مجتبی ذوالنوری اسامی افراد تحریم شده از سوی کانادا هستند.

تحریم‌های کانادا علیه افراد یاد شده همراه با ممنوعیت معاملاتی، مسدود کردن دارایی‌های احتمالی در کانادا و برخی محدودیت‌های مهاجرتی خواهد بود.

«ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا با اعلام این بسته تحریمی ضدایرانی همچنین مدعی شد: «تحریم‌های امروز نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر ما برای ایستادن در کنار مردم ایران، به‌ویژه زنان و دختران است.»

در نیمه مردادماه امسال نیز، وزیر خارجه کانادا از وضع تحریم‌های جدید علیه مقامات ایران به بهانه‌های ادعایی امنیت بین المللی خبر داده بود. بنا به ادعای وزارت خارجه کانادا این افراد در فعالیت‌هایی که صلح و امنیت بین‌المللی را به‌شدت تهدید می‌کنند یا نقض فاحش و نظام مند حقوق بشر در ایران است، مشارکت دارند! در آن زمان، وزارت خارجه کانادا مدعی شد که این تحریم‌ها همچنین افرادی را هدف قرار می‌دهد که در شرکت‌های دولتی که پهپادهای جنگی تولید می‌کنند که برای بی‌ثبات کردن منطقه یا در جنگ اوکراین استفاده می‌شوند، در پست‌های ارشد قرار دارند و دارایی‌های افراد تحریم شده در کانادا، مطابق با تحریم‌های جدید مسدود می‌شود. بسته تحریمی قبلی کانادا علیه ایران، سیزدهمین بسته تحریمی بود که کانادا از اکتبر ۲۰۲۲ علیه ایران اعمال می‌کرد. کانادا در آن زمان هم گفت که این بسته تحریمی را به منظور همسویی با اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا در اقدام علیه ایران وضع می‌کند.

پیش از آن در اواخر خردادماه نیز، وزارت خارجه کانادا دوازدهمین بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران را به بهانه نقض حقوق بشر صادر کرده بود. در بیانیه وزارت خارجه کانادا ادعا شده بود که تحریم‌های اوتاوا ۷ قاضی را به دلیل نقش آنها در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در نظام عدالت کیفری ایران به ویژه دادگاه‌های انقلاب ایران فهرست کرده است. در فهرست تحریمی کانادا در اواخر خردادماه، اسامی «مرتضی براتی» قاضی دادگاه انقلاب اصفهان، «هادی منصوری» قاضی دادگاه انقلاب مشهد، «موسی آصف الحسینی» قاضی دادگاه انقلاب کرج، «سید محمود ساداتی» قاضی دادگاه انقلاب شیراز، «مهرداد تهمتن» قاضی مستشار دادگاه کیفری شیراز، «محمد مقیسه» قاضی دیوان عالی کشور دادگاه انقلاب تهران و «حیدر آسیابی» قاضی دادگاه انقلاب گرگان به چشم می‌خورد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهرام IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 0
    همکاران محترم : کارمندان ادارات ، نانوایان، قصابان، پاکبانان عابران پیاده و..... آگاه باشید دفعه بعد نوبت تحریم ماست.!!!!!
  • Ali IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    راست میگی ، آقا زادهاشون رو بیرون کن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس