یزدانی و تیلور

قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در شهر بلگراد برگزار و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان از ۲۵ شهریور در شهر بلگراد صربستان آغاز و تا دوم مهر ادامه دارد. این پیکارها نخستین مرحله گزینشی المپیک پاریس به شمار می رود و پنج نفر برتر اوزان المپیکی جواز حضور در فرانسه را کسب خواهند کرد.

رقابت‌های جهانی بلگراد از فردا (شنبه) با مسابقات چهار وزن نخست ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم برای نمایندگان ایران آغاز خواهد شد. در روز نخست این مسابقات حسن یزدانی، امیرمحمد یزدانی، رضا اطری و امیرحسین زارع به روی تشک خواهند رفت.

قرعه‌کشی اوزان مختلف این مسابقات در شهر بلگراد برگزار و نمایندگان کشتی آزاد ایران حریفان خود را شناختند و جدال احتمالی حسن یزدانی و دیوید تیلور تا فینال برگزار نخواهد شد. قرار گرفتن مجتبی گلیج با سعدالله‌یف روسی و اسنایدر آمریکایی در یک طرف جدول از مهمترین اتفاقات این قرعه کشی بود.

قرعه کامل نمایندگان ایران به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۳۳ نفر شرکت کرده‌اند، میلاد والی‌زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با رضوان کواکز از رومانی مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۲۷ نفر حضور دارند، رضا اطری در دور اول استراحت می‌کند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که با حضور ۴۵ نفر برگزار می‌شود، رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از کامبوج کشتی می‌گیرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۳۰ نفر شرکت کرده‌اند، امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف پاتریک اولنزین از لهستان می‌رود و در صورت غلبه بر این حریف، در دور دوم با برنده مبارزه میان ماگومد خانیف از جمهوری آذربایجان و سنجر دوست‌جانوف از قزاقستان پیکار می‌کند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۴۵ نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان کشتی می‌گیرد. زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه در گروه امامی حضور دارد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۲۷ شرکت کننده دارد، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان رمضان ساری از ترکیه و یوتا میوا از ژاپن می‌رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۴۸ کشتی گیر برگزار می‌شود، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با لاورنس از استرالیا مبارزه می‌کند. دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در طرف مقابل جدول قرار دارد و تا فینال با یزدانی روبه‌رور نخواهد شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۴ نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول به مصاف جانگ از کره‌جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور بعد با زاهید والنسیا از آمریکا دیدار می‌کند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۳۵ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف بنجامین هانیس از ایتالیا می‌رود. عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه و کایل اسنایدر از آمریکا در گروه گلیج قرار دارند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۳۳ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس مصاف می‌دهد. طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک در گروه زارع قرار دارد و تا مرحله نیمه نهایی با نماینده کشورمان روبه‌رو نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس