کد خبر 1526643
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
رویارویی غول‌های کشتی جهان برای سهمیه المپیک از فردا

مسابقات جهانی کشتی از فردا با حضور برترین ورزشکاران آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی از روز شنبه به میزبانی بلگراد آغاز خواهد شد. در این مسابقات سهمیه المپیک پاریس در ۶ وزن المپیکی توزیع می‌شود بنابراین کشتی‌گیران با تمام قدرت و آمادگی کامل در این دوره از رقابت‌ها حاضر خواهند شد.

ترکیب کشورها (آمریکا، کوبا، ترکیه، آذربایجان) نشان می‌دهد تعداد زیادی از مدال‌آوران جهان و المپیک در این دوره حاضر هستند همین موضوع حاکی از این است کسب مدال و سهمیه کار راحتی نخواهد بود.

کاروان ورزشی کشورمان هم با ترکیبی از مدال‌آوران آسیایی و جهانی راهی بلگراد شده اما کار سختی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. کشتی آزاد کشورمان سال گذشته عنوان نایب‌قهرمانی و کشتی فرنگی عنوان چهارمی را کسب کرد و باید دید آیا کشتی‌گیران کشورمان در این دوره می‌توانند مقام تیمی خود را ارتقا دهند یا خیر؟

کشتی آزاد سال گذشته توسط کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد به مدال طلا رسید و کشتی فرنگی طلایی کسب نکرد اما در این دوره قاسم‌پور غایب است و امیرعلی آذرپیرا جایگزین شده است. کشتی فرنگی هم جمعی از مدال‌آوران را در ترکیب دارد و جامعه کشتی امیدوار است تیم ملی با هدایت حسن رنگرز کشورمان را صاحب طلا کند.

بر اساس برنامه رقابت‌ها، قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد روز جمعه ۲۴شهریورماه انجام و مسابقات اوزان ۶۱،۷۰،۸۶،۱۲۵ کیلوگرم روزهای ۲۵و ۲۶شهریور، مسابقات اوزان ۷۹،۹۲،۵۷و۷۴ کیلوگرم روزهای ۲۶و ۲۷شهریور و مسابقات اوزان۶۵و۹۷کیلوگرم نیز روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۷و ۲۸شهریورماه برگزار می‌شود.


اسامی تیم ملی کشتی آزاد به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: میلادوالی زاده
۶۱ کیلوگرم: رضا اطری
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد
۷۰ کیلوگرم: امیر محمد یزدانی
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

همچنین قرعه کشی مسابقات کشتی فرنگی روز چهارشنبه ۲۹شهریور انجام و مسابقات اوزان ۵۵،۸۲،۷۷،۱۳۰ کیلوگرم روزهای ۳۰و ۳۱شهریور،
مسابقات اوزان ۷۲،۶۰،۹۷ کیلوگرم روزهای ۳۱شهریور و اول مهرماه و مسابقات اوزان ۶۳،۶۷،۸۷ کیلوگرم روزهای جمعه و شنبه اول و دوم مهرماه برگزار می‌شود.

اسامی تیم ملی کشتی فرنگی به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز
۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد
۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی
۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی
۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی
۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی
۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس