بذرپاش: ۲۳ درصد از احکام برنامه ششم توسعه در کشاورزی محقق شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۱۴۰۰ پرواز و ۱۱ هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای برای انتقال زائران امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر خدمت رسانی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در شورای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی که با موضوع سفرهای ایام پایانی ماه صفر و جابه‌جایی زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد، از بسیج همه امکانات در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل خبر داد و گفت: برای بازه زمانی تا ۲۷ شهریورماه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا بهترین شرایط برای سفر زائران مشهد مقدس در همه حوزه‌های هوایی، زمینی و ریلی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه ریلی ۶ رام قطار فوق‌العاده برای این سفرها در نظر گرفته شد و به این ترتیب مجموعاً ۸۰ رام قطار در اختیار زائران برای سفر به مشهد مقدس قرار گرفت.

بذرپاش از جابه‌جایی روزانه ۴۰ هزار زائر امام رضا (ع) از طریق ناوگان ریلی در این ایام خبر داد و افزود: قرارگاه ویژه در ایستگاه راه‌آهن مشهد به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و استقبال و بدرقه زائران تشکیل شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره سفرهای هوایی نیز توضیح داد: در حوزه ناوگان هوایی حدود ۱۴۰۰ پرواز برای این ایام (از ۲۰ تا ۲۷ شهریورماه) اختصاص یافته است.

افزایش ۲۱ درصدی مسافران مشهد نسبت به ماه گذشته

به گفته بذرپاش روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه مجموعاً ۱۷۹ پرواز با ۲۳ هزار و ۷۰۰ مسافر در فرودگاه شهید هاشمی مشهد برقرار شده که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته با ۲۰ درصد افزایش در تعداد پروازها و ۲۱ درصد افزایش در تعداد مسافر همراه شده است و این تعداد در روزهای پایان هفته بیشتر می‌شود.

وی در ادامه به سفرهای زمینی اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۱۸ تا ظهر امروز ۲۳ شهریورماه ۲۰۰ هزار مسافر توسط ۱۱ هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای از مبادی مختلف کشور عازم مشهد مقدس شدند.

وی افزود: از این تعداد، ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مابقی ناوگان مینی بوس و سواری کرایه عمومی برون شهری بوده است که در روزهای آتی نیز به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پس از اتمام سفرهای اربعین، ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جهت استفاده مسافران از اقصی نقاط کشور به مشهدالرضا با حداکثر ظرفیت در اختیار زائران قرار گرفت و تمامی امکانات موجود را بسیج خواهیم کرد تا در زمان بازگشت زوار کمترین مشکل را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    2 1
    بزرگترین خدمتی که دولت ایران در حق زائران اربعین می کند این است که ، راه آهن شلمچه_ بصره را یک سال زودتر اماده کند/ برای زودتر اماده شدن این راه آهن روی کمک جهادی مردم ایران و عراق حساب کنید
  • وحید IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    جاوید پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس