کد خبر 1524692
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
امیرعبداللهیان

استاندار خراسان رضوی بعد از ظهر امروز با دکتر امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در مشهد مقدس دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش مشرق، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی بعد از ظهر امروز با امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در مشهد مقدس دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، استاندار خراسان رضوی، با توضیح شرایط کلی مشهد و حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر رضوی، به برخی طرح‌های در حال مطالعه و پیگیری در استان، در راستای تسهیل خدمات رسانی به زوار ایرانی و خارجی اشاره کرد.

وی از وزیر امور خارجه خواست، به تحقق طرح‌های زیربنایی استان با هدف ارائه خدمات بیشتر به زوار، از طریق دیپلماسی کمک کنند.

این طرح‌ها شامل پروژه‌های تسهیل دسترسی به مشهد در حوزه حمل و نقلی، اسکان و همچنین ورود زوار کشورهای خارجی به منظور رونق گردشگری زیارت است.

دکتر امیرعبداللهیان نیز در این دیدار به برخی تلاش‌های وزارت امور خارجه در پیشبرد این طرح‌ها و تسهیل رفت و آمد زائرین خارجی اشاره و آن را از اولویتهای این وزارت خانه در دولت سیزدهم دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد بزودی کارگروه امام رضا (ع) در وزارت امور خارجه تشکیل خواهد شد تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط برنامه جامعی برای استفاده از ظرفیت بی بدیل بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و پیشبرد دیپلماسی زیارت تدوین و به مورد اجرا گذاشته شود.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های محمد بهشتی رییس دفتر قبلی وزارت خارجه، ابراز امیدواری کرد که با حضور معصومی فر در ریاست نمایندگی وزارت خارجه در استان خراسان رضوی که دارای تجربه در حوزه دیپلماسی اقتصادی می‌باشد، افق‌های جدیدی از همکاری تجاری و ارزآوری استان با دیگر کشورها ایجاد شود.

امیرعبداللهیان، در محوطه ساختمان استانداری خراسان رضوی، بر سر مزار شهدای گمنام حاضر و با قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس