نبیل باهویی

یکی از فوتبالیست‌های تازه وارد در باشگاه پرسپولیس نبیل باهویی بازیکن سابق تیم ملی سوئد با اصلیت مراکشی است که سابقه رویارویی با یکی از همگروه های سرخپوشان در آسیا را در کارنامه دارد.

سرویس ورزش مشرق - نبیل باهویی هافبک ۳۲ ساله سوئدی تیم پرسپولیس که به تازگی به جمع شاگردان یحیی گل محمدی پیوسته فصل گذشته در لیگ برتر قطر و در باشگاه القطر تجربه رویارویی مقابل الدحیل را در کارنامه خود دارد. یکی از تیم‌های همگروه با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا.

* دیدار دوباره با الدحیل پس از شش ماه

این بازیکن در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر قطر و در تاریخ شنبه ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱ یعنی در حدود ۶ ماه پیش در قالب تیم القطر به مصاف تیم الدحیل رفت. باهویی که در مجموع فصل در تیم القطر ۸ بار به میدان رفت، در نیمه اول جای خود را به هافبک کامرونی تیمش «رائول دنزب ساندا» داد تا ادامه مسابقه را از روی نیمکت نگاه کند. تیم القطر در آن مسابقه در ورزشگاه خانگی با نتیجه سه بر یک مغلوب الدحیل شد.

تیم الدحیل همگروه آسیایی و حریف دوم تیم پرسپولیس است که بعد از بازی اول این تیم مقابل النصر باید در روز دوشنبه ۱۰ مهر در قطر به مصاف این تیم برود.

* تجربۀ کنعانی‌زادگان در گلزنی به الدحیل

اما یکی دیگر از بازیکنان فعلی پرسپولیس که فصل گذشته نیز تجربه رویارویی مقابل این حریف قطری را داشت محمد حسین کنعانی‌زادگان است.

کنعانی‌زادگان فصل قبل، رفت و برگشت و به ترتیب در چارچوب هفته‌های دوم و سیزدهم دو بازی کامل در ترکیب تیمش روبروی الدحیل بازی کرده است. کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده در هفته دوم همراه با تیمشان در ورزشگاه خانگی مقابل الدحیل یک بر یک مساوی کردند. تک گل الاهلی را در آن دیدار کنعانی زادگان در دقیقه ۹۰ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

او در هفته سیزدهم نیز در بازی برگشت در زمین تیم الدحیل همراه با هم تیمی هایش دو بر یک شکست خورد.

آخرین بار که محمدحسین کنعانی‌زادگان رودرروی بازیکنان تیم الدحیل به میدان رفت روز شنبه پانزدهم بهمن ماه سال گذشته چیزی در حدود ۷ ماه و ۱۰ روز پیش بود. کنعانی زادگان ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش مقابل این حریف به میدان رفت.

ویژگی خاص نبیل باهویی نسبت به دیگر پرسپولیسی‌ها/ کدام شاگرد گل‌محمدی به تازگی با الدحیل رودررو شده است

** نبرد رودرروی نبیل و کنعانی‌زادگان!

نکته جالب توجه رویارویی این دو بازیکن پرسپولیس با یکدیگر، آن هم در چارچوب هفته دهم لیگ برتر قطر بود. روزی که کنعانی‌زادگان در ورزشگاه خانگی الاهلی از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت و ۹۰ دقیقه در ترکیب حضور داشت. او در دقیقه ۴۴ نیز موفق شد دروازه القطر را باز کند.

نبیل باهویی سوئدی نیز در آن دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت اما در بین دو نیمه و در دقیقه ۴۶ جای خود را به «جاسم الجلابی» داد.

حالا این دو بازیکن که فصل گذشته در لیگ برتر قطر رودرروی هم قرار گرفته بودند در جمع شاگردان یحیی گل محمدی کنار یکدیگر مقابل حریفان خود به میدان خواهند رفت.

** نبیل رفت تیم کنعانی‌زادگان باخت

ناگفته نماند؛ نتیجه دیدار تیم های نبیل و کنعانی زادگان القطر و الاهلی که در تاریخ دوشنبه بیست و دوم اسفند سال ۱۴۰۱ یعنی ۶ ماه پیش به مصاف هم رفته بودند با نتیجه ۳ بر یک به سود یاران «باهویی» به پایان رسید.

نکته جالب توجه این بود که کنعانی زادگان در دقیقه ۴۴ اولین گل بازی را به ثمر رساند تا تیمش با نتیجه یک بر صفر به رختکن برود. نبیل نیز بین دو نیمه تعویض شد. اما پس از خروج باهویی از ترکیب القطر و تغییراتی که سرمربی مراکشی این تیم در نیمه دوم در ترکیب این تیم ایجاد کرد تیم القطر موفق شد با گل‌های دقیقه ۷۲، ۷۷ و هشتم وقت‌های تلف شده هم تیمی‌های محمد حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل زاده را با نتیجه ۱-۳ شکست بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 0
    چقدر مهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس