کد خبر 1526009
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
هشدار روسیه درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز هشدار داد: ارسال احتمالی موشک‌ های دوربرد به کی‌یف توسط واشنگتن بر تشدید بحران تأثیر می‌گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه به ارسال موشک‌ های دوربرد به اوکراین واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: ارسال احتمالی موشک‌ های دوربرد به کی یف توسط واشنگتن بر تشدید بحران تأثیر می‌ گذارد.

«ماریا زاخارووا» در این باره اضافه کرد: این اقدام تلفات بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت. ما صراحتا به غرب پیرامون ارسال موشک‌ های دوربرد به اوکراین هشدار می‌ دهیم.

وی در این باره افزود: ارسال تسلیحات نه تنها باعث بی ثباتی می‌ شود؛ بلکه یک اقدام محرک برای تشدید نبرد نیز به شمار می آید.

این در حالیست که پیشتر رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود دولت آمریکا در آستانه تایید ارسال موشک های دوربرد مجهزبه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین است.

به گفته منابع رویترز، واشنگتن ممکن است سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) یا «سامانه موشکی چندمنظوره هدایت شونده» (GMLRS) مجهز به بمب‌های خوشه‌ای را به کی‌یف بفرستد، اما این تصمیم نهایی نیست و همچنان ممکن است به نتیجه برسد.

به نوشته رویترز، دولت بایدن «ماه هاست که با تصمیم گیری در مورد ATACMS دست و پنجه نرم کرده است، زیرا نگران است ارسال این محموله به عنوان اقدامی بیش از حد تهاجمی علیه روسیه تلقی شود.»

اوایل فروردین امسال وزارت دفاع انگلیس نیز اذعان کرده بود که گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است؛ اقدامی که با اعتراض شدید روسیه و نهادهای حقوق‌بشری در انگلیس روبرو شد.

«سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین گفت: این گامی جدی به سوی تشدید بیشتر تنش است. اظهارات برخی از نمایندگان غربی مبنی بر اینکه هیچ چیز وحشتناکی وجود ندارد، هیچ جایی استفاده از مهمات با اورانیوم ضعیف شده منع نشده است و ما هیچ کنوانسیونی را نقض نمی‌کنیم؛ جای تعجب دارد. به یاد داشته باشید که نتایج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در یوگسلاوی و عراق، زمانی که ده‌ها هزار غیرنظامی و نیروهای ناتو متحمل آسیب شدند، چه شد. افزایش شدید بیماری‌های سرطانی و سایر بیماری‌های خطرناک، همچنین خاک برای چندین دهه آلوده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • RO ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    5 1
    انشاء الله همه ی متجاوزین به درک واصل شوند
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      الهی آمین خداجون آمریکا رو اول لیست بنویس انقدر که خون به جگر ما کرده و هزاران جوان مومن ایرانی رو پر پر کرده، سردار سلیمانی نازنین رو هم ترور کرد😔
    • محمد قزل IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      زرشک
  • US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    6 0
    شما به ایران با اوامر آنها سلاح نمی دادید الان آنها دارن از خجالت شما درمیان، خلایق هر چه لایق
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    خب کم کم داریم میبینیم همه اون سلاح هایی که از منظر شورای حکام و امنیت و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه داشتنش برای کشورهای دیگه جز چند کشور محدود حرام بود داره حلال میشه،همونطور که داشتن سلاح شیمیایی برای صدام علیه ایران حلال بود.
  • ش. AE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    تشدید بحران کنه شما ها هم مسخره کردید شخم بزنید اوکراین از پارلمان اوکراین دفتر ریاست جمهوری شهرداری کی یف و پادگان‌های داخل کی یف شروع کنید
  • عمیر IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    عجوزه پیر گریه نکن زنده باد اوکراین
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    فعلا که در باتلاق اکراین گیر کردین
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    ناتو داره قدم به قدم جلو میاد تا بعد از اینکه رمق روسیه را در جنگ با اوکراین گرفتن کار روسیه رو یکسره کنن.شاید چندین سال طول بکشه ولی اتفاق خواهد افتاد
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    غرب از روز اول باید به اوکراین موشک میداد البته الانم اشکالی نداره اهدافی که در روسیه برای ترکوندن هست زیاد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس