کد خبر 1525560
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کرانه باختری

رژیم صهیونیستی پیشتر طرح ساحت ۴۰۰ واحد مسکونی در منطقه ابودیس را تصویب کرده بود، منطقه ای که برای فلسطینی‌ها نیز مهم محسوب می شود.

سرویس جهان مشرق - رسانه های عبری زبان خبر دادند که کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی منطقه بیت المقدس درباره تصویب ساخت یک محله یهودی نشین در منطقه روستای ابودیس در شرق بیت المقدس بحث خواهد کرد. این در مورد ساخت حدود ۴۰۰ واحد مسکونی است.

طبق طرح معامله قرن دونالد ترامپ، ابودیس به عنوان پایتخت آینده فلسطین مشخص شده بود. صهیونیست ها تردید دارند که آیا ساخت محله یهودی نشین در منطقه ابودیس مورد استقبال دولت جو بایدن قرار گیرد یا خیر، آنهم یک هفته قبل از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به آمریکا.

روستای مذکور برای فلسطینی‌ها نیز اهمیت دارد چرا که نام این منطقه چندین بار در زمینه تقسیم شهر به دو پایتخت به عنوان بخشی از یک حل و فصل سیاسی ذکر شده است. در آغاز نیز، تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مجلس قانونگذاری فلسطین را در ابودیس تأسیس کرد.

پس از تصویب طرح ساخت و ساز در این منطقه، اتحادیه اروپا در واکنش به این طرح گفت: «موضع ما روشن و بدون تغییر است و بارها از جمله اخیراً به شرکای اسرائیلی خود اطلاع داده شده است: شهرک‌سازی‌هایی که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند، مانع اصلی دستیابی به صلح پایدار و فراگیر بین همه طرف‌ها هستند. اتحادیه اروپا به طور مداوم تصریح کرده است که هیچ تغییری را در مرزهای قبل از ۱۹۶۷، از جمله در بیت المقدس، به غیر از موارد توافق شده به رسمیت نمی شناسد. ما از اسرائیل می خواهیم که ساخت شهرک ها را متوقف و به مناقصات اعلام شده ادامه ندهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس