1

در اتفاقی عجیب و قابل بحث روزنامه‌های اصلاح‌طلب از کنار خبر اجتماع میلیونی مراسم اربعین در کربلا به‌سادگی گذشتند و با وجود ارزش‌های خبری این رویداد بزرگ ترجیح دادند کمتر به آن بپردازند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه ۱۸ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جوانان اربعینی؛ ایران و عراق سربلند در موسم اربعین، آغاز عصر مهاجرت‌های آب و هوایی، چاره جویی علنی ضدانقلاب از تل آویو، بازگشت ساعت کاری ادارات و بانک‌ها به روال عادی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در اتفاقی عجیب و قابل بحث روزنامه‌های اصلاح‌طلب از کنار خبر اجتماع میلیونی مراسم اربعین در کربلا به‌سادگی گذشتند و با وجود ارزش‌های خبری این رویداد بزرگ ترجیح دادند کمتر به آن بپردازند. انتشار محدود تصاویر، ویدئوهای کوتاه و تهیه گزارش در متن‌های حداقلی، حکایت از ناهمخوانی سیاست‌های رسانه‌های خارجی در مواجهه با این مراسم آیینی شیعیان داشت.

سانسور۲۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از مردم ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!/ عضو حزب کارگزاران: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

سانسور۲۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از مردم ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!/ عضو حزب کارگزاران: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

جای خالی مردم در روزنامه‌هایی که یارانه دولتی می‌گیرند اما زردنامه تولید می‌کنند!

این در حالی است که ۱۱/۲میلیون زائر در سال ۹۵ به ۲۲ میلیون نفر در اربعین امسال رسید. بی‌توجهی رسانه‌های اصلاح‌طلب به مراسم اربعین در حالی صورت گرفت که علی علوی، دبیر کمیته اطلاع‌رسانی اربعین رسانه ملی با اشاره به حضور ۳۰۰رسانه بین‌المللی برای پوشش مراسم اربعین گفته بود: «از رسانه‌های منطقه و کل شبکه‌های جریان جبهه مقاومت گرفته تا فرانس۲۴ فرانسه، بی‌بی‌سی، ورلد نیوز، سی‌ان‌ان، سی‌سی‌تی‌وی چین و الجزیره قطر در مراسم اربعین حضور داشتند. اما روزنامه‌های اصلاح‌طلب وقتی دوربین و میکروفن‌شان به سمت جمعیت بیش از ۲۲میلیونی مراسم اربعین چرخید، ترجیح دادند به سرعت از آن عبور کنند و صرفا به اخبار حاشیه‌ای با نیت‌های خاص بپردازند!

سانسور۲۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از مردم ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!/ عضو حزب کارگزاران: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

سانسور۲۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از مردم ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!/ عضو حزب کارگزاران: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

اصلاح‌طلبان: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حساسیت به‌خصوصی برخورد است. به‌همین دلیل شاهده حضور پررنگ برخی جریان‌ها و گفتمان‌ها در متن سیاسی ایران در این رویداد مهم هستیم که هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم تحرکات و فعالیت‌های آنها برای رسیدن به بهارستان افزایش خواهد یافت. اگر بگوییم همه نشست‌های سیاسی در ماه‌های اخیر رنگ و بوی انتخاباتی می‌دهد بی‌راه نگفته‌ایم و با این وجود رفته رفته اخبار انتخاباتی همه فضای رسانه‌ای را به خود تخصیص خواهد داد.

جناح چپ اما بیش از بقیه عناصر موثر در انتخابات این روزها در بحران قرار گرفته است، نداشتن پایگاه گفتمانی معضل اصلاح‌طلبان در انتخابات است! روزنامه آرمان امروز دراین‌باره نوشته است:

بخشی از اعضای گفتمان‌هایی که به آنها اشاره کردیم در طول دهه‌های گذشته داخل سیستم اجرایی کشور حضور داشتند و البته مسوولیت انباشت وعده‌ها را بر دوش می‌کشند. آنها تلاش می‌کنند تا با تجربه‌اندوزی از اشتباهات گذشته وارد میدان رقابت‌ها شوند و با اعلام اینکه پیش‌ از این اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند به‌نوعی با مردم آشنی کنند و به مسیر انقلاب و توسعه باز گردند ولی این مردم هستند که باید توبه آنها را بپذیرند و پای صندوق رای بیایند. آنچه گفتمان منتقد نام گرفته است باید برای جلب اعتماد شهروندان تلاش کنند و پس از آن اعلام حضور کنند تا شاید شهروندان آنها را بپذیرند.

سانسور۲۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از مردم ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!/ عضو حزب کارگزاران: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

روزنامه شرق نیز به نقل از محمدعلی نمازی عضو حزب کارگزاران می‌نویسد:

یکی از دلایلی که عضویت در احزاب با کم توجهی به جوانان مواجه می‌شود این است که می‌گویند فلسفه وجودی احزاب منتفی است. به علت اینکه زمینه فعالیت سیاسی و مشارکت در قدرت فراهم نیست بنابراین جوانان در احزاب چندان فعالیتی ندارند. در احزاب اصولگرا امکان مشارکت در قدرت وجود دارد اما مورد استقبال جامعه نیستند. من شاهد این نیستم که احزاب اصلاح‌ طلب به خصوص احزاب مطرح، راه را از جوانان گرفته باشند.اما جامعه از این دعوت سرباز می‌زند!

سانسور۲۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از مردم ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!/ عضو حزب کارگزاران: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

روزنامه اعتماد اما به نقل از حسن روحانی خبر از کسادی بازار انتخاباتی میانه‌روها داده و نوشته است:

مگر می‌شود زمان انتخابات را چند ماه جلو یا عقب کشید؟! نمی‌شود. زمان انتخابات بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ برای ثبت‌نام، مشارکت مردم و امید مردم. حسن روحانی در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رییس‌جمهور در تاریخ 06/06/1402 گفت: مقام معظم رهبری ماه‌ها پیش فرمودند انتخاباتی که پیش رو داریم باید رقابتی باشد. ما گفتیم وقتی رهبری دستور می‌دهند همه تلاش می‌کنند که رقابتی باشد، مردم بیایند، مشارکت شود، آن ضرری که در دو انتخابات اخیر کردیم دیگر تکرار نشود. تمام حرف‌هایی که الان زده می‌شود یا قانونی که تصویب می‌شود درست برعکس است؛ یعنی به جای اینکه مردم را تشویق کنیم که همه بروند ثبت‌نام کنند، زمان بسیار محدودی جلوی پای مردم گذاشتیم که تا طرف برود فکر کند که برود ثبت‌نام کند یا نه می‌گویند تمام شد. مگر می‌شود زمان انتخابات را چند ماه جلو یا عقب کشید؟! نمی‌شود. زمان انتخابات بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ برای ثبت‌نام، مشارکت مردم و امید مردم.

سانسور۲۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از مردم ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!/ عضو حزب کارگزاران: مقبولیت سیاسی و اجتماعی نداریم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    18 6
    اصلاح طلبان تهوع آور بازوی رسانه ای کیان جعلی صهیونی و سرمایه و امید آن ها در ایران !!!!
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      5 6
      مدعیان دروغین اصلاحات بدلیل کتمان همیشگی حقیقت مشمول لعنت خدا هستند و بخاطر همین همیشه شکست می‌خورند. چون خدا در قرآن بارها کتمان کنندکان حق را لعنت کرد.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      6 6
      سال 88 سیلی رو از عاشورای اباعبدالله علیه السلام خوردند وبساط زیاده خواهیشان با 9دی جمع شد.هی میگن مردم بی دین شدند،بعد یه محرم وصفر واربعین میاد وهر سال تعداد بیشتری از مردم در آن شرکت میکنند وجز جگر اینها که دماغ سوخته شدن بیشتر میشه.مجبورن خودشون رو به اون راه بزنند.
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 6
    همین حماقت ها کاردست اصلاح طلب ها داده.خیلی قشنگ در برابر مردم
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    7 8
    ۲۲ میلیون که ۲۰ میلیونش عراقی بودن
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      5 6
      تو کدوم کشور زندگی میکنی؟! میلیونها ایرانی در اربعین در همه شهرها وروستاها جامانده بودن خود را از اربعین ،با پیاده روی نشان دادند،جنابتان کجا بود؟!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 5
    افساد طلب.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 3
    باید رسماً به سازمان ملل و کشورهای درگیر اعلام کنیم که از نظر ایران ، تجاوز نظامیان هر کشوری به گذرگاه زنگزور را حضور خصمانه نیروهای اسراییل غاصب علیه ایران و مشمول نابودی آنها توسط نیروهای نظامی ایران می‌دانیم. این واکنش رسمی ایران قطعا بازدارنده خواهد بود. چون فتنه گران خوف میکنند و حتی سازمان ملل وارد گود میانجیگری میشود. منتظر این اقدام وزارت خارجه هستیم
  • علی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 8
    آقا این ۲۲ میلیون نفر زوار همه کشورها. خود عزیزان عراقی هستند فقط ما ایرانیا که زائر نبودیم مشرق!!
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 7
    کل زائرین کربلا ۲۲ میلیون نفر بوده همه ایرانی بودن؟؟؟ کلا ۴،۵ میلیون نفر رفته بودن!
  • سید فروزان CH ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    4 4
    اکر روزنامه های صدای رژیم اشغالگر (اصلاح طلب ) از همایش بزرگ اربعین در صفحه اول خود مینوشتند باید تعجب میکردیم ، سرمایه های رژیم اشغالکر هستند این مذدوران کثیف غربگدا
  • علی IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    2 5
    سلام .آیا تیتر درست مثلا ۳۰ ملیون یا تمام عدد دقیق همه از مردم در اربعین نبود ؟ چون طبق اخبار حدود ۴ ۵ ملیون ایرانی بودند و بقیه مردم از تمام ملت ها بودن .
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 5
    بيست و دو ميليون ايراني از كجا آوردين!؟طبق آمار رسمي خودتان امسال نزديك چهارميليون و بيست هزارايراني به زيارت اربعين رفتند
  • م ل اراکی آلمان IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 5
    نتیجه لجبازی و بخل و حسد بیخودی همینه. وابسته شدن هر چه بیشتر اصلاح طلبان افراطی به بیگانگان. دقیقا همان سرنوشت منافقین.
  • ایرانی اصیل IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    2 5
    اگر غیر از این بود باید حتما شک میکردیم ، چون دشمنان قسم خورده این انقلاب الهی نظام جمهوری اسلامی ایران ، بلاخص داخلی های بی سر و پا که همواره چشم بسته و پا درازتر به امر اربابان بی هویت خودشان که همان تمدن وحشی و همجنس بازان دنیای استکبار و حرام زاده های غربی که باصطلاح مدعی ازادی هم هستند ، حتی اجازه ححاب را برای دانش اموزان مدارس انهم در کشور فاشست فرانسه که شعار انقلاب ازاد را هم یدک میکشد را منع می نماید چه رسد به مزدوران بوق چی داخلی انها که با همه هزینه های زیاد تبلیغاتی فکر میکنند می تواند این جمعیت عظیم و خود پرور در اربعین را سانسور خبری کند ، زهی خیال باطل است و شک نداشته باشید که این گروهکهای وحشی بلاخص داخلی مانند اربابان سگ پرست شان با گرفتن بیماری هار به زوال تاریخ خواهند پیوست...
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 9
    نتیجه این راهپیمایی ۲۲ میلیون نفره چی بوده آیا در رفتار و کردار این ۲۲ میلیون نفر تاثیر مثبتی داشته
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      3 4
      یک مورد: در سیلها و زلزله ها،همین موکبهای اربعینی ومردم اربعینی زندگی رو رها کردند وبه کمک آسیب دیدگان رفتند . با این ابراز ارادتهای جمعی ،سرمایه اجتماعی ما افزایش می یابد .بقیه کشورها فقط در ورزشگاهها=گلادیاتورهای مدرن ،درحد صد هزارنفر میتوانند مردمشون رو جمع کنند.
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 6
    کلا از ایران با احتساب افغانی ها ۴ میلیون رفته اند
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 5
    اینها رسانه دشمن از نوع وطنی هستند
  • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 4
    واقعا که انگار اینها کور هستند
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 5
    22میلیون نفر رفته اما ترافیک پیتخت و شمال تکون نخورده این امار را از کجا در میارید ؟ 25 درصد جمعیت کشور رفته اربعین ؟؟؟؟؟
  • علی اکبر IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    بخدا مردم فهمیدن که چپ و راست سر یه سفره هستند بخدا با ادامه دادن به این شکل خودتون رو بیشتر مسخره میکنید ؛ شما کی میخواید بفهمید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس