کد خبر 1524850
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
چین سالگرد تاسیس کره شمالی را تبریک گفت

رئیس جمهوری چین امروز شنبه در پیامی به رهبر کره شمالی هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این حکومت را تبریک گفت و نسبت به پیشرفت پیونگ یانگ ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق، شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین گفته است رهبری قدرمند حزب کارگران کره شمالی و تلاش های مردم این کشور در این ۷۵ سال به افزایش جامعه گرایی(سوسیالیسم) در این کشور کمک کرده است.

وی افزود در سال های اخیر کیم جونگ اون حزب کارگران کره و مردم کره شمالی را هدایت کرده است تا اهداف هشتمین کنگره حزب کارگران کره و جلسات هشتمین کمیته مرکزی را به اجرا درآورده و بر رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم تمرکز کنند و در این زمینه ها نتایج مهمی به دست آورده اند.

شی ابراز اطمینان کرد که با رهبری کیم جونگ اون و حزب کارگران کره، مردم کره شمالی عنصر جامعه گرایی این کشور را برای پیشرفت و رسیدن به مراحل بالاتر افزایش می دهند.

امروز شنبه مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کره شمالی با حضور کیم جونگ اون رهبر این کشور و دختر وی برگزار شد.

در این مراسم، معاون نخست وزیر چین لیو گوژونگ به همراه هیئتی از نمایندگان چین حضور داشت.

کیم جونگ اون با نمایندگان چین استقبال کرد و دوستانه با آنان گفت و گو کرد. پکن و پیونگ یانگ توافق کردند روابط دوستانه و همکاری های دو کشور را در زمینه های مختلف گسترش دهند.

ولادیمیر پوتین در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز استقلال گفت: مطمئن هستم که ما از طریق تلاش های مشترک به گسترش نظام مند روابط دوجانبه در همه زمینه ها ادامه خواهیم داد.

رادیو دولتی صدای کره شمالی با انتشار گزیده ای از متن این پیام پوتین به نقل از وی افزود، گسترش روابط دوجانبه به نفع مردم ما و در راستای تضمین امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا است.

این سومین رژه نظامی است که کره شمالی در سال جاری میلادی برگزار می کند. به تازگی، مراسم هفتادمین سالگرد آتش بس موقت جنگ کره ماه ژوئیه برگزار شد.

این رژه نظامی در حالی برگزار شد که کره شمالی بامداد جمعه در مراسمی با حضور کیم جونگ اون رهبر این کشور از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد.

کیم جونگ اون گفت: برنامه کره شمالی این است که تمام زیردریایی‌های بزرگ خود را به زیردریایی‌های تهاجمی مجهز به تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای تبدیل کند.

کاخ سفید به تازگی اعلام کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با هدف کمک تسلیحاتی و ابراز نگرانی درباره افزایش همکاری های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به روسیه می‌رود.

سازمان اطلاعات کره جنوبی نیز اعلام کرد در دیدار اواخر ماه ژوئیه رهبر کره شمالی با وزیر دفاع روسیه پیشنهاد برگزاری رزمایش سه جانبه دریایی از سوی روسیه با چین و کره شمالی مطرح شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    منظور سالگرد قربانی شدن کره شمالی است .
  • هوشنگ IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    مردم کره شمالی بدبخت از همه چیز محروم هستند آنها برده ای در خدمت رژیم پیونگ یانگ بیش نیستند. در حقیقت....کره شمالی هیچ فرقی با کمپ اشرف ندارد
  • هوشنگ IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    ملت کره شمالی از اینترنت شبکه های اجتماعی آزادی عدالت محروم هستند مرگ بر رژیم پیونگ یانگ تروریست
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    زنده باد حکومت جمهوری مردمی خلق کره شمالی، کشوری بدون معتاد، دزد، مال خر، و بدون فساد اخلاقی، فساد اقتصادی، فساد سیاسی. مردمی با فرهنگ غنی و زندگی با نظم و اخلاق واحد.
  • Omid US ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    تا همین الانم با هزینه های چین و روسیه زنده ای چون خیلی خرجی نداری کوچولو🤏😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس