کد خبر 1524789
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی‌نو آغاز شد

پایتخت هند از امروز شنبه به مدت دو روز میزبان نشست سران گروه ۲۰ با موضوع یک «زمین، یک خانواده و یک آینده» است.

به گزارش مشرق، اجلاس دو روزه کشورهای گروه ۲۰ صبح امروز شنبه (به وقت محلی) در حالی در دهلی‌نو آغاز شد که علاوه بر رهبران همه کشورهای گروه ۲۰، رهبران ۹ کشور دیگر (بنگلادش، مصر، موریس، نیجریه، هلند، اسپانیا، امارات متحده عربی، عمان و سنگاپور) هم به این نشست دعوت شده‌اند.

اکسپرس نوشت: موضوع این اجلاس به میزبانی هند، «یک زمین، یک خانواده، یک آینده» است. این شعار از «اوپانیشادها» متون مذهبی و فلسفی هند باستان گرفته شده است.

عناوین سه جلسه اصلی که در طول اجلاس برگزار می‌شود نیز از همین موضوع برگرفته شده‌اند: یک زمین، یک خانواده و یک آینده.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند پیش از این گفت که همه کشورها در این اجلاس دو روزه برای تضمین صلح جهانی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. وی در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود متعهد شد که همه کشورهایی که برای این نشست گرد هم آمده‌اند به طور جمعی برای تضمین صلح در سراسر جهان تلاش خواهند کرد.

نخست وزیر هند افزود: در طول اجلاس سران گروه ۲۰، من ریاست جلساتی با موضوعات «یک زمین»، «یک خانواده» و «یک آینده» را برعهده خواهم داشت که طیفی از موضوعات مهم جامعه جهانی را پوشش می‌دهد.

مودی تأکید کرد: ما به طور جمعی برای افزایش برابری جنسیتی، توانمندسازی زنان و تضمین صلح جهانی کار خواهیم کرد.

دهلی‌نو از روز جمعه برای استقبال از نمایندگان خارجی کشورهای شرکت کننده آماده شده است و محدودیت‌هایی در سراسر پایتخت هند وجود دارد.

جاده‌ها خالی، بازارهای کلیدی بسته و متروی دهلی‌نو تقریباً خالی از مسافر است. پایتخت هندوستان پس از اعمال تدابیر امنیتی و محدودیت‌های ترافیکی برای نشست سران گروه ۲۰، چهره‌ای متروک به خود گرفته است.

پلیس دهلی‌نو، نیروهای شبه‌نظامی و سایر آژانس‌های امنیتی برای جلوگیری از هر گونه حادثه ناگوار در طول این رویداد، تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده‌اند. مقام‌های پلیس دهلی‌نو اعلام کردند که گشت‌زنی در جاده‌های ورودی پایتخت و نقاط مهم این شهر تشدید شده و تک‌تیراندازها و سایر نیروهای مسلح در سراسر شهر به ویژه در اطراف منطقه برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ مستقر شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس