گشت‌زنی کاروان نظامی آمریکا در منطقه درگیری دیرالزور سوریه

منابع رسانه‌ای از گشت‌زنی کاروان نظامیان آمریکایی در منطقه درگیری بین نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و عشایر عربی در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم تصاویری از نیروهای آمریکایی متشکل از حدود ۲۰ خودروی زرهی را نشان داد که در حال بازرسی جاده ارتباطی روستاهای حومه شمالی دیرالزور هستند که اخیر شاهد درگیری بین نیروهای قسد و افراد مسلح وفادار به عشایر عربی بوده است.

در این تصاویر مشاهده می‌شود که نیروهای آمریکایی در حال جمع آوری لاستیک‌های سوخته و برخی از موانع سیمانی در مناطق درگیری دیرالزور هستند.

خبرنگار روسیا الیوم همچنین کاروان دیگر نیروهای آمریکایی را که پایگاه الحسکه را به سمت پایگاه الشدادی ترک می‌کرد، رصد کرده است. به صورت همزمان، کاروان بزرگی از نیروهای قسد نیز برای انجام عملیات بازرسی و پاکسازی وارد منطقه شده‌اند.

این تحولات در حالی است که رسانه‌های سوری گزارش دادند که ائتلاف بین‌المللی از شیخ طایفه «العقیدات» خواست تا با نیروهای قسدِ تحت حمایت آمریکا در پایگاه نفتی العمر مذاکره کند تا درگیری‌ها در حومه شرقی دیرالزور متوقف شود.

دیرالزور در چند وقت اخیر شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز به علت دستگیری «احمد الخبیل» رئیس شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای قسد در شهر حس که است. درگیری‌ها در مناطق نزدیک میدان گازی کونیکو در حومه شرقی دیرالزور، جایی که پایگاه ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا وجود دارد، گسترش یافته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 0
    صلح و امنیت به مناطق شرقی برگشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس