دمشق: آمریکا با همدستی داعش، عامل حمله به سربازان سوری است

وزارت امور خارجه سوریه ضمن انتقاد شدید از حمایتهای آمریکا از گروههای تروریستی، تأکید کرد که این کشور با حمایت از این گروهها، به دنبال اجرای توطئه‌های خود در سوریه است

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه شامگاه امروز شنبه تأکید کرد که نظامیان آمریکایی و گروههای تروریستی وابسته به این کشور، عامل حمله به اتوبوس حامل نظامیان سوری بوده‌اند.

عناصر تروریستی داعش روز گذشته به یک اتوبوس متعلق به ارتش سوریه در استان دیرالزور واقع در شرق این کشور حمله کردند. این حمله در منطقه بیابانی واقع در شمال شرق حمص و صحرای جنوب شرقی دیرالزور رخ داد. این منطقه در نزدیکی پایگاه غیر قانونی نظامیان آمریکایی در التنف قرار دارد.

به دنبال این حمله، چندین نفر از نظامیان سوریه کشته و زخمی شدند. مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به تروریستهای معارض است، ادعا کرد که در این حمله، ۲۳ سرباز سوری کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر از آنان زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد، این حمله جنایتکارانه و تروریستی در راستای حملات آمریکا به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و حمایت از گروههای تروریستی به ویژه داعش و گروه‌های تجزیه‌طلب است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمریکا اکنون ۲۸ پایگاه شامل ۲۴ پایگاه نظامی و ۴ پایگاه لجستیکی در سوریه دارد که نزدیک به ۲ هزار نیروی نظامی در آنها حضور دارند. اشغالگران آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش و حمایت از قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) ادامه حضور خود در سوریه را توجیه می‌کنند؛ درحالی که داعش و به طور کلی تروریسم کارت اصلی ایالات متحده جهت ابقای موجودیت خود در منطقه و مشخصا سوریه می‌باشد.

وزارت خارجه سوریه در پایان با بیان اینکه آمریکا از طریق حمایت از این گروهها، به دنبال اجرای توطئه‌های خود در سوریه است، تأکید کرد، این جادثه دردناک، یادآور حادثه مشابهی است که آمریکاییها در سال ۲۰۱۶ رقم زدند. آمریکا در آن زمان، به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور حمله کردند تا تروریستهای داعش بتوانند کنترل منطقه «جبل الثرده» را به دست گیرند.

از سال ۲۰۱۴ که آمریکایی‌ها در قالب ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه با داعش وارد سوریه شده‌اند تنها کاری که انجام نداده‌اند جنگ با داعش بوده؛ بلکه حتی از عناصر تروریستی در این کشور نیز حمایت کرده و هنوز هم حامی آنها هستند. غارت ثروت‌های سوریه از جمله گندم و نفت بارزترین فعالیت اشغالگران آمریکایی در سوریه طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود؛ به طوری که ۸۰ درصد نفت این کشور توسط نیروهای آمریکایی قاچاق می‌شود، یعنی از هر ۸۰ هزار بشکه نفتی که روزانه در سوریه تولید می‌شود، ۶۶ هزار بشکه توسط آمریکایی‌ها قاچاق می‌گردد.

اخیرا نیز ایالات متحده که در تلاش برای جبران ناکامی‌های خود در جنگ جهانی تروریسم علیه سوریه است، از پروژه تروریستی جدید خود برای این کشور رونمایی کرد. این پروژه مربوط به سیطره بر مناطق مرزی سوریه و عراق با استفاده از گروه‌های تروریستی همچون هیئت تحریرالشام، ارتش آزاد سوریه، گروه الصنادید و ...می‌باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 1
    دو برابر سرباز آمریکایی بکشید تکرار کرد ده برابر بکشبد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس