کد خبر 1524289
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
بازتاب حمله تروریستی شاهچراغ در آمریکا و سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی هشدار داد که "فروپاشی وضعیت اقلیمی جهان آغاز شده است."

به گزارش مشرق، هشدار دبیرکل سازمان ملل در حالی است که ناظران اقلیمی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند که سال ۲۰۲۳ احتمالا گرمترین سال در تاریخ بشر خواهد بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای پس از گزارش سازمان جهانی هواشناسی گفت: روزهای تابستان تنها گرم نیستند بلکه آزاردهنده هستند.

میانگین دمای کره زمین در ماه های ژوئن، جولای و آگوست ۱۶.۷۷ درجه سانتیگراد بود که رکورد قبلی ۱۶.۴۸ درجه سانتیگراد در سال ۲۰۱۹ را شکست.

سازمان جهانی هواشناسی با استفاده از داده‌های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا اعلام کرد که ماه اوت گرمترین ماهی بوده که با تجهیزات مدرن ثبت شده است.

گوترش گفت: سیاره ما به تازگی گرم ترین تابستان ثبت شده را مشاهده کرده است. فروپاشی وضعیت اقلیمی آغاز شده است. ما هنوز هم می توانیم از بدترین بحران اقلیمی جلوگیری کنیم. هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: دانشمندان مدت‌ها است هشدار می دهند که اعتیاد به سوخت‌های فسیلی چه عواقبی دارد. آب و هوای ما سریعتر از توانایی ما برای سازگاری در حال فروپاشی است. ما شاهد رویدادهای شدید آب و هوایی در هر گوشه از سیاره زمین هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    به خاطر بدعتگذاری در دینه.۱۴۰۰سال پیش ماشین نبوده پیاده میرفتن اینور اونور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس