بسکتبال ایران در مسیر غلطی قرار گرفته/ تیم ملی مدیون حدادی است

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: اگر جلوی اشتباهات را نگیریم، مسیر غلطی که بسکتبال در آن گرفتار شده ادامه خواهد داشت؛ شایسته‌سالاری باید حرف اول را بزند و این باور را داشته باشیم که بسکتبال شخ

به گزارش مشرق، مصطفی هاشمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی در خصوص نتایج تیم ملی بسکتبال ایران در جام‌جهانی اظهار کرد: نتایج تیم ملی نیاز به حرف و سخن ندارد و در جامعه و بین ورزش دوستان شاهد اظهارنظرها در این خصوص هستیم اما صحبت من فراتر از این مسائل است و اعتقاد دارم باید بسکتبال را به مسیر درست خود بازگرداند.

وی خاطر نشان کرد: در اینکه نتایج خوبی نگرفتیم و اشتباهاتی در طول مسابقات داشتیم، حرفی نیست اما صحبت من این است که باید دین خود را به بسکتبال ادا کرده و اگر اشتباه یا مساله‌ خاصی را می‌بینیم آن را مطرح و به دنبال اصلاح آن باشیم. اگر جلوی این اشتباهات را نگیریم مسیر غلطی که بسکتبال در آن گرفتار شده ادامه خواهد داشت؛ شایسته‌سالاری باید در بسکتبال حرف اول را بزند و این باور را داشته باشیم که بسکتبال شخصی نیست و متعلق به همه افرادی است که سال‌ها برای آن زحمت کشیده و خون‌دل خورده‌اند.

بسکتبال ایران در مسیر غلطی قرار گرفته/ تیم ملی مدیون حدادی است

او تصریح کرد: اگر در مورد بسکتبال و نتایج آن حرف بزنم برای برخی‌ها که شناخت کاملی از من ندارند ممکن است، برداشت اشتباه داشته باشند؛ اما واقعیت این است که من زندگی‌ام با این رشته عجیبن بوده و هست و نمی‌توانم نسبت به اتفاقاتی که می‌بینم بی‌تفاوت باشم. در مورد نتایج اعتقاد دارم که باید ساحل‌عاج و لبنان را شکست می‌دادیم و برابر اسپانیا و برزیل بازی به مراتب بهتری انجام می‌دادیم. حذف دو تیم برزیل و اسپانیا و غیبت آنها در بین ۸ تیم برتر جهان ثابت کرد آنها قدرت همیشگی را نداشته و می‌توانستیم برابر آنها بازی به مراتب بهتری را انجام دهیم.

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال از حامد حدادی یاد کرد و گفت: با احترامی که برای همه ملی‌پوشان قائلم باید به این مساله اذعان داشت که بسکتبال ایران همیشه به این بازیکن بزرگ مدیون است چرا که نقش بسزایی در بردهای ایران داشته است. این روزها صحبت‌ از جوانگرایی مطرح می‌شود که بیشتر کلیشه‌ای است چرا که این موضوع از ۲ سال پیش آغاز شده و مربوط به امروز و دیروز نیست. از سویی دیگر همه از تیم ملی نتیجه می‌خواهند و این نتایج است که در تاریخ ثبت می‌شود، به غیر از جمشیدی و زنگنه بهترین تیم را داشتیم و باید با واقعیت‌ها زندگی کرد.

بسکتبال ایران در مسیر غلطی قرار گرفته/ تیم ملی مدیون حدادی است

هاشمی گفت: امیدوارم از این جام درس گرفته باشیم، باید با خودمان خلوت کنیم و ببینیم چه مسیری را در این مدت طی کرده‌ایم، شاید الان بهانه‌ای داشته باشیم اما آیا چند ماه دیگر هم بهانه‌ای خواهیم داشت؟ ‌ بسکتبال ایران قابل احترام است و بازیکنان خوبی دارد اما مشکل اینجاست که از حریفان خودمان در این مسابقات غول ساختیم. اینکه بارها عنوان شود تیمی جوان داشته و در حال تغییر نسل هستیم باعث شد اعتماد به نفس از تیم ملی گرفته شود و به اصطلاح از پیش بازنده باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس