کد خبر 1525249
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
معجزه هم به داد بسکتبال آمریکا نرسید/ کانادا سوم جام جهانی شد

تیم ملی بسکتبال کانادا با پیروزی مقابل آمریکا، رتبه سوم جام جهانی ۲۰۲۳ را به دست‌ آورد.

به گزارش مشرق، دیدار رده‌بندی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، از ساعت ۱۲ امروز (یک‌شنبه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲) میان تیم‌های آمریکا و کانادا برگزار شد که در پایان، تیم ملی کانادا با برتری ۱۲۷ بر ۱۱۸ در این دیدار جذاب، مقام سوم این رقابت‌ها را از آن خود کرد. کاناداد به اولین مدال جهانی خود دست یافت.

کوارتر نخست این بازی ۳۴-۲۵ به سود کانادا رقم خورد تا با وجود برتری ۲۴-۳۱ آمریکا در کوارتر دوم، این تیم کانادا باشد که نیمه نخست را با پیروزی ۵۸ - ۵۶ به پایان برساند.

با شروع بازی در نیمه دوم، کانادایی‌ها به واسطه پیروزی ۳۳-۲۶ در کوارتر سوم اختلاف را افزایش دادند، اما یانکی‌ها با پیروزی ۲۰-۲۹ در کوارتر چهارم، بازی را به تساوی کشاندند تا دو تیم ۱۱۱ - ۱۱۱ مساوی شده و بازی به وقت اضافه اول کشیده شود.

نقطه عطف بازی در ثانیه‌های پایانی کوارتر چهارم وقت‌های قانونی (۴ ثانیه و ۲ صدم ثانیه مانده به پایان بازی) رقم خورد. در حالی که آمریکا ۳ امتیاز از کانادا در وقت قانونی عقب بود و این تیم تنها یک پرتاب آزاد داشت، میکل بریجز از روی عمد پرتاب آزادش را به حلقه زد و روی ریباند با یک پرتاب ۳ امتیازی بازی را به تساوی کشاند تا کار به وقت اضافه بکشد.

در وقت اضافه اول این تیم کانادا بود که به واسطه درخشش «شی گیلجس الکساندر» ۱۶-۷ پیروز وقت اضافه شده و در مجموع، ۱۲۷ - ۱۱۸ پیروز این دیدار بزرگ شد تا سهمیه المپیک خود را قطعی کند.

معجزه هم به داد بسکتبال آمریکا نرسید/ کانادا سوم جام جهانی شد

دیلن بروکس، گارد تیم ملی کانادا با ثبت ۳۹ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس گل، یک توپ ربایی و ۲ بلاک شات، تاثیرگذاری ۴۲ را به ثبت رساند و بهترین بازیکن زمین شد.

دیگر ستاره کانادا هم «شی گیلجس» پوینت گارد این تیم بود. او در این بازی با ثبت ۳۱ امتیاز، ۶ ریباند، ۱۲ پاس گل و یک بلاک شات، ضمن ثبت دبل دبل، تاثیرگذاری ۴۰ را در این دیدار به داشت و دومین بازیکن تاثیرگذار زمین بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    2 0
    آمریکا حتی در ورزش هم افول کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس