کد خبر 1523853
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
اربعین

وزیر کشور عراق از افزایش تعداد زائران خارجی مراسم اربعین حسینی (ع) به چهار میلیون تن خبر داد.

به گزارش مشرق، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق اعلام کرد که تعداد زائران خارجی که در مراسم اربعین حسینی (ع) شرکت کرده‌اند افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: تعداد این زائران خارجی که برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد عراق شده‌اند در حال افزایش بوده و تاکنون به چهار میلیون تن رسیده است.

الشمری ادامه داد: تمام نیروهای امنیتی خود را برای آغاز موج بازگشت زائران به کشورهای خود آماده می‌کنند و تاکنون هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های وزارت کشور عراق برای تداوم اجرای طرح‌های تدوین شده مراسم اربعین حسینی (ع) همزمان با افزایش تعداد زائران بیشتر شده است.

وزارت کشور عراق روز گذشته با ارائه آمار جدیدی از شمار زائرانی که وارد این کشور شده‌اند اعلام کرده بود که حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از ابتدای مراسم اربعین وارد عراق شده‌اند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: کمیته عالی امنیتی تأمین امنیت مراسم اربعین به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق به فعالیت خود در همه مناطق و مسیرهای زائران به سمت کربلا و آماده باش کامل اطلاعاتی، امنیتی و خدماتی ادامه می‌دهد.

در این بیانیه تاکید شده است: اقدامات برای ورود زائران از همه گذرگاه‌های مرزی عراق شامل، المنذریه، زرباطیه، الشیب، شلمچه، سفوان، مندلی، کرکوک، القائم، فرودگاه بغداد، فرودگاه نجف و فرودگاه بصره، تسهیل شده است.

وزارت کشور عراق بیان کرد: ۸ هزار و ۴۷۸ خودرو و ۱۳۲ هزار و ۸۷۹ زائر جدید وارد عراق شده‌اند و با این احتساب، شمار کل زائران خارجی اربعین ۳ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۹۵۹ نفر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس