پروژه مخوف آمریکا در اردوگاه الهول؛خیزش نسخه‌های جدید «البغدادی‌»

رئیس علمای اهل سنت دیاله عراق با افشای زوایای تاریک از آنچه در اردوگاه الهول سوریه می‌گذرد؛ اردوگاه الهول را دست‌پرورده آمریکا، کانون ترویج تروریسم و تهدیدکننده امنیت منطقه دانست.

به گزارش مشرق، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای اهل سنت عراق در استان دیاله در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه از تحرکات خطرناک آمریکا در بسیج فکری و آموزش نظامی نسل جدیدی از سربازان تروریستی پیاده‌نظام داعش در اردوگاه «الهول» سوریه هشدار داد.

جبار المعموری اردوگاه الهول در سوریه را پروژه خطرناک واشنگتن در سازماندهی و تربیت نسل چهارم تروریست‌های داعشی خواند و افزود: از سال‌ها پیش نسبت به خطر اردوگاه الهول سوریه در تولید تفکر تروریستی با نظارت آمریکایی‌ها بر امنیت عراق هشدار داده‌ام.

رئیس علمای اهل سنت دیاله تاکید کرد که اردوگاه الهول به مأمنی برای ترویج میراث تفکر بنیادگرایانه تروریست‌های معروفی همچون اسامه بن لادن تا تروریست‌های مقبوری مانند الزرقاوی و البغدادی مبدل شده است.

المعموری تصریح کرد که در اردوگاه الهول بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از زنان بیوه سران سازمان داعش زیست می‌کنند؛ فرماندهانی که در عراق، سوریه و دیگر نقاط کشته شدند؛ اما اکنون زنان بیوه آنان با شستشوی مغزی و ترویج تفکرات افراط گرایانه در جمع کودکان و دختران آنان را با فرهنگ مرگ و قتل آشنا می‌کنند.

المعموری با هشدار به دولتمردان عراقی یادآور شد: در اردوگاه الهول سوریه بیش از ۱۴ تا ۱۵ هزار فرد زیر ۲۵ سال وجود دارد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا از طریق گروه‌های سازمان یافته تشکیلاتی متحد خود در حال ترویج تفکرات تروریستی خطرناک در میان افراد ساکن در این اردوگاه است.

عالم اهل سنت دیاله تاکید کرد: آنچه در اردوگاه الهول در جریان است تربیت نسل چهارم از تفکر افراطی داعش است و دست‌های آمریکا در ترویج و سازماندهی این تفکر کاملاً مشهود است.

گفتنی است اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد.

اداره این اردوگاه را گروه مسلح موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (شبه نظامیان قسد) وابسته به ارتش آمریکا بر عهده دارند.

اردوگاه الهول یک پروژه آمریکایی است که سال‌ها پیش با طرح آمریکا و متحدان منطقه‌ای خود در اراضی سوریه در مجاور مرزهای عراق با هدف گردآوری و اسکان خانواده‌های سازمان‌های مختلف تروریستی از جمله داعش تأسیس شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس