کد خبر 1522724
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
سردار رادان: یک میلیون زائر اربعین به کشور بازگشتند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به خروج ۳ میلیون زائر ایرانی از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، گفت: تاکنون یک میلیون نفر از این افراد به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی امروز در قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه که در پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: به حمد الهی تاکنون ماموریت اربعین با موفقیت انجام شده و ان شاالله با قدرت نیز تا پایان این ماموریت عظیم در میدان خدمتگزاری حاضر خواهیم بود.

وی با اشاره به تردد بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع)، تصریح کرد: تاکنون یک میلیون نفر از این افراد به کشور بازگشته اند و به تدریج باید منتظر موج بازگشت زوار خصوصا از روز یکشنبه پیش رو باشیم.

سردار رادان همچنین با اشاره به حضور شبانه روزی ماموران پلیس در میدان خدمتگزاری به زائران از ابتدای همایش عظیم اربعین، تاکید کرد: اگر زائری به هر دلیلی با مشکلی مواجه شود لازم است مشکل وی در اسرع وقت و بدون فوت وقت مرتفع شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در ادامه دیپلماسی انتظامی و مرزبانی مرز خسروی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: این دیپلماسی باید در تمام طول سال ادامه داشته باشد و تنها محدود به ایام اربعین حسینی (ع) نشود.

وی با اشاره به حجم قابل ملاحضه تردد زائران از پایانه خسروی در ایام اربعین امسال، تصریح کرد: پایانه خسروی به دلیل ظرفیت های خوبی که دارد قطعا در سال های آتی پذیرای حجم بیشتری از زوار خواهد بود بنابراین لازم است از هم اکنون به فکر تقویت زیرساخت ها و امکانات موجود بود.

سردار رادان با بیان اینکه در اربعین سال گذشته خسروی از نظر تردد زائران به سمت کربلا در رتبه چهارم قرار داشت و امسال به رتبه سوم صعود کرد، افزود: پیش بینی می شود در صورت تداوم همین روند، خسروی برای اربعین سال آتی دومین مرز پرتردد باشد.

عالیترین مقام انتظامی کشور همچنین با اشاره به تردد زائران خارجی از مرزهای خوزستان، گفت: لازم است تسهیلات بیشتری برای این دسته از افراد که رنج و سختی مضاعف تری متحمل می شوند قائل شده و هرنوع خدماتی که لازم باشد به آن ها ارائه گردد.

وی همچنین از تلاش های سردار حاجیان و سردار سپهری فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه در ایام اربعین تشکر کرد و گفت: این ۲ فرمانده به همراه مدیران و کارکنان خود شبانه روز پای کار بودند و توانستند خدمات خوبی به زائران ارائه کنند که جای قدردانی ویژه دارد.

سردار رادان در پایان بر لزوم تداوم خدمات رسانی به زائران اربعین تاکید کرد و گفت: خادمان زوار در مجموعه فراجا همه توان خود را به کار گرفته اند تا این عزیزان بدون مشکل و در سلامت کامل به این سفر معنوی اعزام شوند. ️ تاکنون حدود ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی تردد کرده اند

️ خدمات و زیرساخت های مرز خسروی با گذشته قابل مقایسه نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس