کد خبر 1522637
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی علیرضا پناهیان ویدیویی با طرح این پرسش که آیا حواست به اشاره‌ها هست، در مورد اربعین چی فکر می‌کنی و به نظرت واجبه منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

تلقّی مردم از اربعین چیست؟

ما طلبه‌ها دین را بد معرفی کردیم تا حالا. یکی از گزاره‌های کلیدی معرفی دین این کلام امیرالمؤمنین است که فرمود: «بَعَثَهُ بالتَّعریض لا بِالتَّصریح»؛ خدا پیغمبر اسلام را مبعوث به اشاره نه به تصریح. تقصیر حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاههای ما است که دین را درست ابلاغ نکردند. دین ما دین اشاره است. حج را گذاشته است که اشاره به کربلا بکند و بعد بگوید پیاده‌روی به سمت حسین هر قدم‌اش یک حج و یک عمره است!

دین ما دین اشاره است.

امام صادق فرمود: «بَعَثَ اللهُ النَّبی بإیّاکَ اعنی وَ اسمَعی یا جارَه‌»؛ خدا پیغمبر را مبعوث کرد به اشاره بعد ضرب‌المثلی را بکار می‌برند که فارسی‌اش می‌گوید به در می‌گویم دیوار تو گوش بده. به همین دلیل وقتی کسی می‌آمد از امام صادق(ع) در مورد ثواب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می‌پرسید بدون اینکه فرد دربارۀ ثواب پیاده‌روی پرسیده باشد حضرت آغاز می‌کرد به ذکر ثواب پیاده‌روی برای کربلای اباعبدالله الحسین.

امام حسین(ع) شب عاشورا می‌فرماید بروید من شما را مجبور نمی‌کنم اینجا بمانید، حتی ازتان می‌خواهم که بروید یعنی نروید، بمانید تا بالاترین بهره‌ها را ببرید. بسیاری از آزمایشات حساس الهی به صورت آرام و در سکوت صورت می‌گیرد و خیلی‌ها غفلت می‌کنند که آه! یک آزمایش بزرگ در کار است. بعضی‌ها منتظر هستند اربعین واجب بشود شرعاً. کسانی که منتظر هستند اربعین شرعاً واجب بشود تا اقدام کنند کمک کنند حرکت کنند، اساساً دین را متوجه نشده‌اند! زیارت حسین از واجبات است یا بالاتر از واجبات؟ واجبات مقدمه است برای اشاره به زیارت حسین. و دین ما جهان را با این اشاره‌ها خواهد گرفت.

طرف آمد پیش امام صادق(ع) گفت آقا من نوزده بار است حج رفتم. حضرت فرمود ان‌شاءالله دفعۀ بعد هم بروی بشود بیست بار، ثواب یک زیارت کربلای حسین ما را به تو بدهند. دین ما دین اشاره است. حج را گذاشته است که اشاره به کربلا بکند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس