کد خبر 1522116
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
حمله پهپادی

«حمله پهپادی» دیگری به فرودگاه شهر پسکوف در شمال غربی روسیه گزارش شده است.

به گزارش مشرق، گزارش‌ها از روسیه حاکی از آن است که چند پهپاد به فرودگاه شهر پسکوف در شمال غرب این کشور حمله کرده است.

فرماندار محلی گفت که ارتش موفق به دفع برخی حملات پهپادی شده، اما به نظر می‌رسد که برخی پهپادها خسارت وارده کرده‌اند. فرماندار منطقه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک آتش‌سوزی بزرگ رخ داده، در حالی که همزمان صدای انفجار نیز شنیده می‌شود.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه جنوبی بریانسک و یک پهپاد را بر فراز منطقه مرکزی اوریول سرنگون کرده است.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که حریم هوایی بالای فرودگاه ونوکوو مسکو بسته شده است. میخائیل ودرنیکوف فرماندار منطقه پسکوف در تلگرام گفت: وزارت دفاع در حال دفع حمله پهپادی به فرودگاه اسکوف است. ودرنیکوف که در صحنه حمله بوده است، افزود: «بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ قربانی در این حمله پهپادی وجود ندارد.»

به نوشته رسانه‌های روسی، فرودگاه پسکوف در غرب روسیه و نزدیک به مرز اوکراین است.

بر اساس گزارش‌ها، بعد از برخورد پهپاد اول به فرودگاه، یک مخزن سوخت دچار آتش‌سوزی و سپس صدای تیراندازی‌های ممتد از محل شنیده می‌شد.

دقایقی بعد منابع محلی خبر دادند که آتش در فرودگاه پسکوف تقریباً مهار شده و دیگر صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد.

یک گزارش تأیید نشده رسانه‌های روسیه می‌گوید که چهار هواپیمای ترابری ایلیوشین ۷۶ در فرودگاه آسیب دیده‌اند. تاس به نقل از بیانیه اورژانس از خسارت وارده به هواپیماهای حاضر در فرودگاه خبر داد. در این بیانیه آمده است: در نتیجه این حمله پهپادی، چهار فروند هواپیمای ایل -۷۶ آسیب دیدند. یک آتش سوزی رخ داد و دو هواپیما در آتش سوختند.

هیچ گزارش فوری از سایر خبرگزاری‌های دولتی روسیه در مورد آسیب دیدن هواپیماها وجود ندارد.

مقامات روسی هفته گذشته نیز اعلام کردند که ساعاتی پس از اصابت پهپاد به مرکز مسکو، حمله پهپادی دیگری به منطقه بلگورود روسیه رخ داد که سه نفر را کشت. این تنها چند روز پس از آن رخ داد که یک بمب افکن دوربرد روسیه در حمله پهپاد اوکراینی در نزدیکی شهر سن پترزبورگ منهدم شد.

نام منطقه حمله واقع شده «پسکوف» اعلام شده که قبلاً در اواخر ماه می نیز مورد هدف هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته بود.

اگرچه اوکراین نگفته است که حملات پهپادی خاصی انجام داده است، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که حملات به خاک روسیه یک «فرایند اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملاً منصفانه» است زیرا جنگ با روسیه ادامه دارد.

اوکراین نگفته است که در این حادثه دست داشته و این کشور به ندرت در مورد حملات داخل روسیه اظهار نظر می‌کند، اما اغلب این گونه حملات در هفته‌های گذشته به اوکراین نسبت داده شده است.

در هفته‌های اخیر گمان می‌رود که اوکراین استفاده از پهپادهای انفجاری را برای حمله به اهدافی در داخل روسیه افزایش داده است. این چندمین حمله پهپادی به روسیه است که انجام می‌شود. «ولودیمر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پس از سرنگونی سه پهپاد روز یکشنبه گذشته بر فراز مسکو گفته بود که جنگ به روسیه کشیده خواهد شد، اگرچه اوکراین مسئولیت این حملات را نپذیرفت. در حمله پهپادی اخیر روسیه گفته بود که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد را در اودینتسوو در منطقه حومه مسکو سرنگون کرد، در حالی که دو پهپاد دیگر در منطقه تجاری شهر مسکو سقوط کردند.

همزمان ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در عملیاتی در دریای سیاه حوالی نیمه شب به وقت مسکو (۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ) چهار کشتی سریع اوکراینی را که هر کدام ۵۰ سرباز را حمل می‌کردند، منهدم کردند. اوکراین بلافاصله اظهار نظری در این ارتباط نکرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    2 0
    به به، به به. حالا پرگوژین را بکش. دست راست ات را قطع کن. جناب عقل کل.
  • عمیر IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    4 1
    گل بچه های اوکراینی بازم گل کاشتن ! 💙💛
  • عمیر IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    4 1
    روسوفیل گریه کن روسوفیل گریه کن روسوفیل گریه کن دلقک 😂😂
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    4 1
    اثر بومرنگ جنگ واسه روسیه
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    4 1
    به به خیلی عالی به امید حملات بیشتر
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    4 1
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    1 3
    روسیه از ابتدا باید کلیه فرودگاهها و خطوط ریلی و پل ها و بندرهای اوکراین کاملأ نابود می کرد. اگر این کار انجام شده بود جنگ تا به حال پایان یافته بود و اصولأ احتیاجی به خلع سلاح اوکراین نبود. اکنون هم روسیه باید تمامی مبادی ورود سلاح به اوکراین را منهدم کند. به علاوه ملاقات پوتین با اردوغان خائن نیز باید لغو شود و قرارداد غلات تا تسلیم کامل اوکراین سابق تجدید نشود. اردوغان از روز اول به تسلیح اوکراین و کمک به اوکراین سابق مبادرت کرده و در عین حال ادعای بیطرفی دارد. نباید به این دوروی خائن و منافق بیشتر از این میدان داد. به علاوه نابودی کلیه زیر ساختهای اودسا و نابودی کامل تمام خطوط حمل و نقل اودسا در کنار نابودی تمام فرودگاهها و بندرها و پل های اوکراین سابق باید در دستور کار جدی روسیه قرارگیرد. جنگی را که زلنسکی خواهان آن است باید با چند برابر قدرت بیشتر به دهان متعفن وی کوبید.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      2 0
      عقل کل اگه تمام ایناکه گفتی رو انجام میداد چطوری خودش میخواست پیشروی کنه؟درضمن پوتین اینارو میخواست سالم بدست بیاره مثل کریمه که خرج اضافی رودستش نیاد،البته تمام معادلاتش بهم خورده فعلا😅
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      1 0
      چشم حاجی دیگه کجا رو بزنیم؟ اینقدر فیلم هندی دیدی خیالات ورت داشته. ارتش روسیه فقط با تبلیغات دروغین قوی بود در زمان جنگ داخلی سوریه یه اف ۱۶ ترکیه سخوی روسی رو زد روسیه جرات نکرد هیچ اقدام نظامی متقابلی انجام بده فقط دوماه واردات از ترکیه رو تحریم کرد بعدشم دوباره آزاد شد.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    7 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • احمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    احتمالا به جنگ اتمی کشیده بشه خدا رحم کنه
  • مالک IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    1 0
    حمله از خاک روسیه انجام شده و خسارات زیادی به هواپیماها زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس