کد خبر 1521398
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
عراق به دنبال تقویت دینار در برابر دلار/یوان در سبد ارزی عراق افزایش می یابد

کارشناس امور بانکی گفت: به سبب اختلاف قیمت نرخ ارزی که در داخل کشور ایران و عراق وجود دارد منطقی و به صرفه است که زائران اربعین ارز مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین کنند.

به گزارش مشرق، فرزانی کارشناس امور بانکی در رابطه با ارز اربعین و تعهدات پیش بینی شده بانک مرکز اعلام کرد که نرخ ارز اربعین بر مبنای نرخ ETS است و به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار فروخته خواهد شد.

این کارشناس امور بانکی در ادامه بیان کرد: با توجه به اختلاف نرخی که بین صرافی‌های موجود در عراق در شهرهای مختف مانند کربلا و نجف وجود دارد و این که نرخ تبدیل ارز در بازار تعیین می‌شود قاعدتا به لحاظ منطق مالی تامین نرخ ارز اربعین توسط زائران از بستر تعریف شده بانک مرکز مطلوب‌تر و به صرفه‌تر است.

او در ادامه بیان کرد: به طور کل برای خرید ۲۰۰ هزار دینار در داخل کشور زائران باید چیزی حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازند، ولی اگر همین میزان را اگر بخواهند در کشور عراق تامین کنند نزدیک به ۸ میلیون تومان باید پرداختی داشته باشند.

به گفته فرزانی، در کل به سبب اختلاف قیمت نرخ ارزی که در داخل کشور ایران و عراق وجود دارد منطقی و به صرفه است زائران اربعین ارز مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    باید در کنار مرزهای عبوری شعبه فروش دینار حداقل با سی کارمند و ان هم به طور شبانه روزی فعال باشد / اگر فقط کار این شعبه بانکی ، فروش دینار باشد. برای کمبود کارمند از بسیجیان هم می شود استفاده کرد / البته حتما باید شبانه روزی باشد و تعداد کارمندان هر چه بیشتر بهتر
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    این هم رانت زیارت.......چه ثواب واجر عظیمی با حق الناس.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس