کد خبر 1520716
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
ترامپ می‌گوید امروز بازداشت می‌شود

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید تا ساعاتی دیگر برای تفهیم اتهام در یکی از پرونده‌های قضایی تحت بازداشت قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی در پرونده تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا بازداشت خواهد شد.

دادستان منطقه‌ای بخش «فالتون» به ترامپ و ۱۸ نفر دیگر از متهمان این پرونده تا ظهر جمعه برای تسلیم خود در برابر مسئولان این پرونده وقت داده بود.

ترامپ هفته گذشته به ۱۳ فقره جرم در ارتباط با تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم شده است. این یکی از چهار پرونده قضایی مفتوح علیه ترامپ است.

یک قاضی در آتلانتا که مسئولیت پیگیری این پرونده علیه ترامپ را به عهده دارد از تعیین وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری خبر داده است.

در این توافق مقرر شده ترامپ تا زمانی که برای ارعاب یا تهدید شهود اقدام نکند می‌تواند زمان محاکمه آزاد باشد.

مسئولان پرونده پیش از این تأیید کرده‌اند که از او انگشت‌نگاری خواهد شد و عکسبرداری‌های قبل از بازداشت نیز از او انجام خواهد شد. از میان ۴ پرونده‌ای که علیه ترامپ باز است این نخستین بار است که از او عکسبرداری می‌شود.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داده بیش از نیمی از متهمان در این پرونده خودشان را تحویل بازداشتگاه منطقه فالتون کرده‌اند.

«مارک میدوز»، رئیس ستاد کارکنان ترامپ آخرین فرد متهم در این پرونده است که عصر پنجشنبه برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد.

رودی جولیانی، سیدنی پاول، جینا الیس، جان ایتسمن، کنث چیزبرو و ری اسمیث دیگر وکلای طرفدار ترامپ هستند که پیش از این خودشان را تسلیح قانون کرده‌اند.

او در پرونده دیگری به نگه داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. این پرونده، نخستین اتهام کیفری فدرال علیه یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا است که ترامپ در آن به ۳۷ فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شد. چند هفته بعدتر، دادستان‌ها سه فقره جرم دیگر به اتهامات ترامپ در این پرونده اضافه کردند تا اتهامات او در این پرونده به ۴۰ برسد.

پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش‌ او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن 4 اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

او در دادگاه ۳۴ اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم شدن به حبس تا ۴ سال قابل مجازات است.

ترامپ در مطلبی در رسانه اجتماعی‌اش تروث‌سوشال نوشت که عصر پنجشنبه ساعت ۱۹:۳۰ خودش را تسلیم قانون خواهد کرد. او نوشته بود که آماده است باشگاه گلف خود در نیوجرسی را ترک کند و روانه آتلانتا شود.

ترامپ پیش از این اتهامات خود در این پرونده را رد کرده و گفته که درخواست او از وزیر امور داخلی ایالت جورجیا برای یافتن آراء مأخوذه‌ای که ادعای تقلب در انتخابات را اثبات کنند اشتباه نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    انشالله بخاطر شهادت سرداردلها به خفت وخواری بیفتد
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    ترامپ یک بیمار روانی سادیسم است وباید به تيمارستان برود بعد هم به جهنم. از استخوان‌های این جانور در جهنم آتشی سوزان برای جهنمیان تولید می شود
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    ترامپ‌‌‌بزرگمردی‌که‌همه‌برعلیه‌ش‌شدند 🙌🙌🙌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس