کد خبر 1520470
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
سکونت اتباع بیگانه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) ممنوع شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: سکونت اتباع بیگانه در محدوده اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) ممنوع است.

به گزارش مشرق، استاندار فارس با ارائه توضیحاتی در خصوص حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: به هیچ عنوان نباید نسبت به این موضوع غیرمنصفانه ورود کرد؛ کل حادثه حدود ۲۴ ثانیه به طول انجامیده و طی آن، شاهد ورود عملی حلقه‌های اول تا سوم امنیتی به ماجرا بوده‌ایم.

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه یکم شهریورماه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه شهید جهانگیری، حلقه اول امنیتی بود که توسط تروریست به شهادت رسید، گفت: تروریست حین ورود به حرم، به دلیل مواجهه با تیراندازی عوامل امنیتی در حلقه‌های بعدی، مسیر خود را از سمت صحن شاهچراغ(ع) به سمت مسجد جامع تغییر داد.

استاندار فارس با تاکید براینکه در زمان دستگیری تروریست توسط "بادپا" چهار نفر از نیروهای امنیتی حرم نیز بالای سر فرد حضور داشتند، گفت: در مقایسه بین حادثه تروریستی آبان سال گذشته، عملکرد و مواجهه بسیار خوب شده بود؛ البته نمی‌توان انتظار داشت که در حرم، مانند پادگان عمل کرد.

اقداماتی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف

رئیس شورای تامین فارس، با بیان اینکه اقدامات جدیدی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف واقع در شیراز، مصوب شده است، گفت: یکی از مباحث، تقویت وضعیت امنیت پیرامون حرم‌های حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بوده که نصب دوربین‌هایی در این محدوده مد نظر است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر، در محدود بافت ٥٧ هکتاری اطراف حرم‌های شریف، سکونت اتباع بیگانه کاملا ممنوع شده است، مگر اینکه اداره اطلاعات، این اجازه را برای فرد یا افراد صادر کرده باشد. هیچ کارفرمایی در شیراز برای هیچ یک از مشاغل اعم از ساختمانی، باغبانی، کشاورزی و ..... اجازه به کارگیری اتباع بیگانه را ندارد، مگر با مجوز مستقیم اداره اطلاعات.

استاندار فارس ضمن تاکید براینکه، تمکین نکردن از این مصوبه توسط مالکان املاک محدوده پیرامونی حرم یا کارفرمایان، منجر به برخورد قانونی و مواجهه افراد با اتهام ضد امنیتی خواهد شد، گفت: براساس مصوبه شورای امنیت کشور (شاک)، امنیت حرم سیدعلاالدین حسین(ع) نیز به سپاه واگذار شده است.

او در خصوص ارز ویژه اربعین حسینی نیز گفت: براساس قول رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس، ساعات کار بانک ملی در استان برای این موضوع افزایش یافته و قرار بر افزایش شعب بانکی نیز بوده است؛ لذا از این پس اگر شاهد صف برای دریافت ارز اربعین در شیراز بودیم، به استانداری گزارش شود.

استاندار فارس رویکرد استان در اقدامات انجام شده در بحث تحقق شعار سال، گفت: در بحث تورم با نگاه ایجاد هزار فروشگاه از تولید تا توزیع به دنبال جلوگیری از گرانفروشی و رسیدن اقلام مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسب هستیم و در بحث تولید نیز به زودی آمار این حوزه در شش ماهه نخست امسال را به اطلاع مردم خواهیم رساند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بتن آماده IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    در حاشیه شهرها مستقر شن همشون بهتره
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    چه تدبیری آفرین...... صورت مسئله رو پاک کردن و به ظن خودشون مشکل حل شد 😏 کار باید ریشه ای حل بشه...
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    بافت قدیم که اطراف حرم ها هست همه افغانی هستن ، آقایون خواب تشریف داشتن ،یه سر به مترو شیراز بزن ، تا عمق خواب فاجعه رو درک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس