کد خبر 1520256
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
جوادی: تمرینات یزدانی را ندیدم اما می دانم چطور باید تیلور را شکست دهد

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در خصوص رویارویی حسن یزدانی و تیلور در مسابقات جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش مشرق، ابراهیم جوادی در واکنش به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان و جوانان در مسابقات جهانی اظهار داشت: ما در گذشته هم در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان قهرمان شده‌ایم، اما شاه بیت همه قهرمانی‌ها قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی است. ضمن این که تیم‌های پایه هم مهم هستند چرا که باید پشتوانه تیم‌های بزرگسالان باشند اما در هر صورت منتظر هستیم تا ببینیم ملی پوشان بزرگسالان ما در مسابقات جهانی چه نتایجی را رقم خواهند زد.

وی افزود: همه قهرمانی های تیم‌های پایه به قهرمانی تیم ملی بزرگسالان می‌رسد، شما اگر ۱۰ سال هم در نوجوانان قهرمان شوید اما در بزرگسالان عنوانی را کسب نکنید در دنیا به آن توجهی نمی‌کنند. امیدواریم کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان موفقیت هایی به دست آورند تا بتوانیم در این خصوص صحبت کنیم.

* کشتی‌گیران باید با ۱۰۰ درصد آمادگی به مسابقات جهانی بروند

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در خصوص اهمیت مسابقات جهانی بلگراد گفت: این دوره از مسابقات جهانی بلگراد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که همه تیم ها با آمادگی تمام به مسابقات خواهند آمد تا سهمیه المپیک را کسب کنند. کشتی‌گیران کشورمان هم باید با آمادگی ۱۰۰ درصد راهی این رقابت ها شوند تا بتوانند هم سهمیه بگیرند و هم افتخار آفرینی کنند. مسئله آمادگی کشتی‌گیران هم مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود تا آنطور که باید و شاید آماده شوند و نتایج خوبی را به دست آورند.

* حسن یزدانی در مسابقات جهانی سال گذشته به تیلور نباخت!

جوادی در خصوص کشتی حسن یزدانی و تیلور در صربستان گفت: کشتی‌گیر از خدایش است که وقتی روی تشک که می‌رود پیروز از روی تشک خارج شود و هیچ کشتی‌گیری برای باخت به مصاف حریفان خود نمی‌رود. در این میان کادر فنی تیم ملی باید وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهد. حسن یزدانی سال گذشته به تیلور نباخت بلکه به کادر فنی خودمان باخت. حسن یزدانی در کشتی سال گذشته مقابل تیلور هیچ کاری نکرد و بعد از مسابقات هم که از او پرسیده بودند گفته بود کادر فنی چیزی را که به من گفته بود را انجام دادم. سرمربی تیم ملی باید برای هر کشتی یک فاکتور جداگانه داشته باشد. فاکتوری که به حسن یزدانی می دهند را که نباید به کشتی‌گیر وزن ۷۴ کیلو بدهند. هر کشتی‌گیر یک ویژگی خاصی دارد و بر اساس آن ویژگی ها کادر فنی باید به آنها فاکتور بدهد.

می‌دانم یزدانی چطور باید تیلور را شکست دهد

* تمرینات یزدانی را ندیدم اما می دانم چه کار باید بکند تا تیلور را شکست دهد

قهرمان ۴ دوره مسابقات جهانی افزود: یزدانی یک کشتی‌گیر شش دانگ است و هر کاری را که به او بگویند او انجام می‌دهد. قطعا فاکتوری که سال گذشته به او داده بودند اشتباه بوده است. در واقع شاید به او گفته بودند حمله نکند و زیر نگیرد. من تمرینات حسن یزدانی را ندیدم اما کشتی گرفتن های او را دیده‌ام و از روی همین کشتی گرفتن هایش می‌دانم او چکار کند می تواند حریفان خود را به راحتی شکست دهد. کار خیلی سختی هم نیست. ورزش همانند شطرنج است و باید اول به حریف خود نگاه کنی و بعد از آن حرکت کنی. در واقع نقطه ضعف حریف و نقطه قوت خودت را باید بدانی و این مربی است که باید همه موارد را به کشتی‌گیر گوشزد کند که چه کارهایی را باید انجام دهد تا بتواند مقابل حریف خود به پیروزی برسد.

* شکست دادن تیلور برای حسن یزدانی کاری ندارد اما شرط دارد

وی با اشاره به عملکرد مربیان تیم ملی ادامه داد: اگر مربیان درست عمل کنند حسن یزدانی هم می‌تواند پیروز شود. شما دیدید سال گذشته پدر حسن یزدانی هم از این موضوع ناراحت بود. چون دید اصلا حسن کشتی نگرفت و آمریکایی‌ها هم که بیکار ننشسته‌اند تمام موارد مربوط به حسن یزدانی را آنالیز می‌کنند. به نظر من مشکلات موجود در مسابقات برای یزدانی را مربیان باید حل کنند تا بتواند تیلور را شکست دهد و پیروزی مقابل تیلور برای حسن یزدانی مثل آب خوردن است به شرطی که کادر فنی موارد لازم و نقطه قوت های یزدانی را به او گوشزد کند. از طرفی هم باید نقاط ضعف تیلور را هم به او بگویند تا او بداند که چه کار کند تیلور نمی‌تواند از یزدانی زیر بگیرد.

می‌دانم یزدانی چطور باید تیلور را شکست دهد

* مشکل بزرگ قاسم‌پور المپیکی نبودن وزنش است

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در خصوص کامران قاسم‌پور و دغدغه حضورش در المپیک عنوان کرد: بزرگترین مشکلی که شاید برای کامران قاسم‌پور وجود دارد المپیکی نبودن وزنی که کشتی می‌گیرد است. ۹۲ کیلوگرم وزن المپیکی نیست. در این میان هم او نه می تواند به ۸۶ کیلو برود نه می تواند به ۹۷ کیلو بیاید. در حال حاضر او خود به خود یک وزن بالا آمده است چرا که او کشتی گیر ۸۶ کیلو بود. در ۸۶ کیلو هم که حسن یزدانی حضور دارد به همین دلیل یک وزن بالاتر آمد. در حال حاضر هم به نظر من رفتن او به ۹۷ کیلو هم بسیار سخت است.

جوادی تصریح کرد: او فعلا باید تنها به مسابقات جهانی فکر کند تا بتواند در این مسابقات مدال طلا را از آن خود کند. کامران اگر به آمادگی که لازم است برسد قهرمانی برایش خیلی راحت تر خواهد بود. هرچند بعد از مسابقات جهانی هم رفتن به ۹۷ کیلو برای کامران قاسم پور سخت است چرا که او به جای رسیدن به سر وزن باید تلاش کند وزن خود را به ۹۷ کیلو برساند. در واقع همیشه با کمبود وزن مواجه خواهد شد.

می‌دانم یزدانی چطور باید تیلور را شکست دهد

* قهرمانی بدون حضور روسیه و آمریکا در مسابقات جهانی هیچ ارزشی ندارد

قهرمان ۴ دوره مسابقات جهانی با بیان اینکه مسابقات جهانی بدون حضور روسیه و آمریکا هیچ معنایی ندارد درباره حضور روسیه و بلاروس در مسابقات جهانی بلگراد گفت: ببینید اگر قرار است کسی در مسابقات جهانی قهرمان شود بدون حضور روسیه و آمریکا که قهرمانی‌اش ارزشی ندارد. اگر روس‌ها، آمریکایی‌ها و قدرت‌های جهان حضور داشته باشند و بتوانیم قهرمان شویم آن وقت ارزش کار مشخص می‌شود. هرچند روس ها محروم هستند و نمی‌توانند با پرچم کشور خودشان کشتی بگیرند و در رده بندی تیمی و مدالی حضور داشته باشند اما در نهایت کشتی‌گیران ما باید با آمادگی به مسابقات جهانی بروند که بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند. امروز کشتی در دنیا ۳ بعدی است ایران، روسیه و آمریکا که در نیا می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. تک ستاره هایی هم در کشورهای دیگر وجود دارد اما اصل موضوع روی این ۳ کشور است.

* کشتی‌گیران طوری باید آماده شوند که قرعه برایشان مهم نباشد

وی همچنین در ادامه افزود: اگر برای قهرمانی نخواهیم از روس و آمریکا عبور کنیم که نمی‌شود. کسی هم که می‌خواهد در این مسابقات قهرمان شود باید در حد قهرمانی آماده باشد. خودم را مثال می‌زنم که مشکلی هم پیش نیاید. من همیشه برای مسابقات جهانی طوری خودم را آماده می کردم که در مسابقات قهرمان شوم و اصلا به قرعه خودم که روس است یا آمریکا یا هرکشور دیگری توجهی نمی‌کردم. کشتی‌گیران ما هم امروز باید اینطور آماده شوند و به خودشان بقبولانند که باید اول شوند. کشتی‌گیر باید همه را شکست دهد تا زمانی که روی سکو می‌رود واقعا از همه بالاتر باشد. امیدوارم کشتی‌گیران ما هم با آمادگی جسمانی و روحی خوبی راهی این رقابت‌ها شوند، هرچند نمی شود انتظار داشته باشیم که همه اول شوند چرا که کشورهای دیگر هم کار می‌کنند و بیکار ننشسته‌اند. در این میان هر کسی که بیشتر کار کرده باشد نتیجه بهتری را کسب می‌کند.

می‌دانم یزدانی چطور باید تیلور را شکست دهد

* امیدواریم اتفاقی که انتظار داریم در مسابقات جهانی رخ بدهد

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: پیروزی ورزشکاران در مسابقات بین المللی مخصوصا در کشتی که مردم کشورمان علاقه خاصی به آن دارند شادی و نشاط به جامعه و مردم تزریق می‌کند. کشتی‌گیران وقتی قهرمان می‌شوند همه خوشحال هستند و هر کسی هم که به ما می‌رسد تبریک می‌گوید. امیدواریم اتفاقی که انتظار داریم در مسابقات جهانی رخ بدهد و مردم کشورمان خوشحال شوند. آرزوی موفقیت و سرافرازی برای کشتی‌گیران ایران دارم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس