کد خبر 1519872
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کیودو: کره شمالی درباره زمان پرتاب ماهواره اطلاع‌رسانی کرد

دولت ژاپن اعلام کرد کره شمالی از برنامه خود برای پرتاب یک ماهواره طی روزهای آینده خبر داده است.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز رزمایش ترکیبی یازده روزه آمریکا و کره جنوبی، دولت ژاپن تصمیم پیونگ یانگ برای پرتاب یک ماهواره را اعلام کرد و از کره شمالی خواست برنامه خود را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد: از وزرای دولت خواسته ام اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند و از کره شمالی بخواهند برنامه پرتاب ماهواره را لغو کند و همچنین تدابیر لازم را برای هر گونه احتمال پیش بینی نشده در نظر گیرند.

دفتر نخست وزیری ژاپن که اعلام کرده کره شمالی درباره این برنامه اطلاع رسانی کرده بود، دولت را مسئول کرد تا ضمن جمع آوری اطلاعات در این زمینه با آمریکا و کره جنوبی و دیگر کشورها برای ترغیب کره شمالی به لغو این برنامه همکاری کند.

نیروهای گارد ساحلی ژاپن نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای درباره احتمال پرتاب موشک ماهواره‌ای طی روزهای ۲۴ تا ۳۱ اوت در سه منطقه خطر شامل دریای زرد، دریای چین شرقی و آب‌های شرقی جزیره لوسون فیلیپین هشدار دادند.

آزمایش موشکی قبلی کره شمالی که ابتدای مرداد ماه آنجام شد و ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی از سواحل شرقی خود یک موشک بالستیک به سمت دریا پرتاب کرده است.

رسانه‌های کره شمالی نیز دیروز (دوشنبه) عکس‌های تازه‌ای منتشر کردند که در آن‌ها دیده می‌شود «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور، رزمایش شلیک موشک‌های راهبردی کروز را تماشا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    انقدری که مشرق از کره شمالی خبر میزاره خوده کره شمالی انقدر آمار نمیده.اسیر کره شمالیه هستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس