کد خبر 1519646
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
امیرعبداللهیان

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی در تهران با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، «زمبری عبدالقادر» وزیر خارجه مالزی که در پاسخ به دعوت همتای ایرانی و به منظور گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، ظهر امروز (دوشنبه) ۳۰ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و قرار است در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده بپردازند.

وزرای خارجه دو کشور ۱۴ تیر ماه سال جاری و در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات دوجانبه، منطقه و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران دو کشور را دارای اشتراکات فراوان خواند و ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هم‌تراز با سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه سیاسی را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در آن دیدار توافقات انجام شده در حوزه همکاری‌های قضایی بین دو کشور و استمرار آن در دیگر زمینه‌های مرتبط با آن را در حوزه تبادلات مردمی مهم خواند.

زمبری عبدالقادر وزیر خارجه مالزی نیز در این دیدار همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را مهم ارزیابی و بر آمادگی مالزی برای بررسی راه‌های ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان و «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی ششم فروردین ماه سال جاری نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان در آن گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در تمامی این حوزه‌ها به شکل فزاینده و رو به جلو پیش رود.

وزیر خارجه مالزی نیز ایران را شریک تجاری مهم خود در منطقه خواند و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور، بیش از پیش توسعه یابد. وی همچنین خاطرنشان کرد که برقراری مجدد روابط بین دو کشور مهم ایران و عربستان، منجر به افزایش صلح و ثبات در غرب آسیا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس