مقاومت مصر در مقابل فشار آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین

آمریکا در حال فشار بر مصر از طریق پرونده حقوق بشر برای ارسال تسلیحات به اوکراین است و غرب عموماً از این پرونده به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های دیگر کشورها سوء استفاده می کند.

به گزارش مشرق، «هانی محمد» پژوهشگر حقوق بشر و امور سیاسی گفت که آمریکا در پی فشار بر مصر برای ارسال سلاح به اوکراین است و قاهره تا کنون در برابر این فشارها مقاومت کرده است.

وی در مصاحبه با شبکه RT افزود: بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی، مصر در برابر درخواست‌های آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین از جمله گلوله‌های توپخانه، موشک‌های ضد تانک، سامانه‌های دفاع هوایی و سلاح‌های سبک مقاومت می‌کند. این در حالی است که ذخایر آمریکایی نیروهای کی یف برای جنگ با ارتش روسیه در حال اتمام است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: آمریکا عمدتاً از طریق حقوق بشر که موضوعی حساس و مهم برای بسیاری از کشورها است، بر مصر فشار وارد می‌کند و غرب عموماً از این پرونده به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های دیگر کشورها بهره می‌برد.

هانی محمد تصریح کرد: در نتیجه عدم پاسخگویی مصر تاکنون به موضوع انتقال تسلیحات به اوکراین، اعضای کنگره بر فشار برای عدم پرداخت ۳۲۰ میلیون دلار کمک نظامی به مصر به بهانه نقض حقوق بشر ادامه می‌دهند. آمریکا این شرایط را برای حمایت از ارسال تسلیحات و کمک‌های نظامی به مصر ضروری می‌داند و این فشار در چارچوب روابط قدرت بین المللی و منافع راهبردی صورت می‌گیرد، زیرا اوکراین متحد واشنگتن محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: آمریکا کارزاری را علیه مصر رهبری می‌کند که یک کمپین مغرضانه است که هدف آن زیر سوال بردن و سو استفاده از دستاوردهای مصر در زمینه حقوق بشر با همکاری قدرت‌های نرم این کشور است که از سیاست‌های خارجی واشنگتن حمایت می‌کنند. هدف از گزارش‌ها علیه دستاوردهای دولت مصر در زمینه حقوق بشر، گسترش فضای ناامیدی در میان مصری‌ها و ترساندن و تضعیف آنها به گونه‌ای است که گویی دولت مصر یک کشور سرکوبگر است و نه یک کشور دموکراتیک.

محمد در پایان گفت: دو سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر به عنوان ابزاری برای ارتقای منافع سیاسی غرب استفاده می‌شوند. این دو سازمان به صدایی صرف و ابزاری برای غرب در تلاش برای کنترل جهان و تحمیل ارزش‌ها و سیاست‌های خود بر کشورها بدون در نظر گرفتن سرنوشت مردمان آن تبدیل شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عمیر IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    ایران یا جمهوری اسلامی ؟
  • ۳۰۱ IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    انگار مصر دم دستیشه ضمن اینکه می خواد رابطه مصر با روسیه را هم تمام کند
  • ۳۰۱ IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    انگار مصر دم دستیشه ضمن اینکه می خواد رابطه مصر با روسیه را هم تمام کند
  • FR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    شیطان بزرگ یک بار منابع کشورها را برای خرید اسلحه به غارت میبرد یک بار با راه انداختن جنگ در گشورهای دیگر آنها را وادار به ارسال همان اسلحه مینماید .....
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    دم مصر گرم، خوب تودهنی زده به زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش!!!
  • خسرو IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    چقدر شما ها ساده اید که با همچین تیترهایی اینا رو استوری می کنید . کشورهایی مثل مصر و عربستان و .. ذخیره های غرب هستند
  • خسرو IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    اینا بازیه . آمریکا به مصر در خفا گفته فعلا تو این نقش رو بازی کن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس