کد خبر 1519378
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
ترکیه از نجات 125 مهاجر در دریای اژه خبر داد

گارد ساحلی ترکیه روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد که ۱۲۵ مهاجر را در دریای اژه از خطر مرگ نجات داد.

به گزارش مشرق، گارد ساحلی ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۲۵ مهاجر غیرقانونی را در دریای اژه از خطر مرگ نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد که این افراد توسط گارد ساحلی یونان به داخل آب‌های سرزمینی ترکیه رانده شده بودند.

ترکیه گذرگاه مهم برای مهاجران است که به دنبال عبور از اروپا برای شروع زندگی جدید هستند، به ویژه آنهایی که از جنگ فرار می‌کنند.

ترکیه از نجات ۱۲۵ مهاجر در دریای اژه خبر داد

بر اساس این گزارش، یگان‌های گارد ساحلی ترکیه متوجه گروهی از مهاجران غیرقانونی در قایق‌های لاستیکی در سواحل ناحیه «دیکیلی» و «مندرس» در استان ازمیر شدند و آنها را نجات دادند. این مهاجران برای انجام مراحل قانونی به اداره مهاجرت استان منتقل شدند. ترکیه به ملیت این افراد اشاره‌ای نکرده است.

ترکیه و گروه‌های حقوق بین‌الملل بارها عمل غیرقانونی یونان در عقب راندن مهاجران را محکوم کرده‌ و گفته‌اند که این اقدام با به خطر انداختن جان مهاجران آسیب‌پذیر از جمله زنان و کودکان، ارزش‌های بشردوستانه و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

کشورهای شمال آفریقا مانندمغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را از دست می‌دهند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل برآورد کرد بیش از ۷۱ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۲ در اثر عواملی همچون خشونت، بلایا و تغییرات اقلیمی مجبور به مهاجرت در داخل وطنشان شده‌اند.

«پائولا گاویریا بتانکور»، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل گفت، تعداد کسانی که در جهان در اثر عوامل مختلف مجبور به مهاجرت داخلی شده‌اند از هر زمان بیشتر شده است. او گفت: «صرف ارائه این ارقام نمی‌تواند ابعاد، شدت، پیچیدگی و بزرگی رنجهای انسانی اشخاصی که در داخل وطنشان آواره شده‌اند را بازتاب دهد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس