کد خبر 1519133
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

به گزارش مشرق، جعفرعلیان‌نژادی، یادداشتی را در کانال خود در ایتا با عنوان فلسفه جذابیت سپاه و بسیج، منتشر کرد که به شرح زیر است:

به شخصه هیچ شاخص و ملاکی برتر و بهتر از "حرکت" در تشخیص و تمایز چیزهای زیبا از نازیبا نیافتم. این جمله شاید قدری عجیب به نظر آید، اما سعی خواهم کرد در این نوشته کوتاه بگویم، چرا حرکت می‌تواند مبنا و معیار زیبایی چیزها باشد. بر این اساس می‌توان گفت، چیز زیبا، محصول حرکت صحیح است.

حرکت صحیح نیز به خودی خود به مدد ابزار صحیح ممکن می‌شود. در واقع ابزار به ما این امکان را می‌دهد تا روی واقعیت عینی حرکتی بزنیم یا اثرگذار شویم. هر چند خود این ابزار نیز، واقعیتی عینی و بخشی از طبیعت است، اما این ما هستیم که با پاره یا بخشی از طبیعت روی پاره یا بخشی دیگر از طبیعت اثر می‌گذاریم.

با تکرار استفاده (حرکت) ما از ابزار صحیح برای تأثیرگذاری بر طبیعت، مهارت‌هایی شکل می‌گیرد که بهتر نیازها و اهداف‌مان را تأمین می‌کند. بنابراین با ممارست ما در حرکت صحیح برای تغییر در طبیعت، طبیعت شکل زیباتری به خود می‌گیرد.‌ فرد یا افرادی که دارای چنین مهارت‌هایی برای تغییر طبیعت به نفع بیشترین تعداد انسان‌ها هستند، خواهی نخواهی برای مردم محبوب و جذاب می‌شوند.‌

حال بیایید فرض کنیم، گروه‌ها و افرادی هستند که مهارت تغییر طبیعت به ضرر بیشترین تعداد مردم را دارند. در واقع آنها طبیعت را تخریب و ویران می‌کنند و آثاری نازیبا از خود بجا می‌گذارند. طبیعتاً این سنخ از افراد یا گروه‌ها که کارشان کاشتن ترس و تخریب است، نباید انتظارشان درو کردن محبوبیت و جذابیت باشد.‌ آنها نزد مردم منفورند.

در مقابل اگر گروه‌هایی باشند که هم هنر تغییر طبیعت به نفع بیشترین تعداد انسان‌ها را با بهترین ابزار ممکن (کم‌ترین هزینه) را دارند و هم خرابکاری‌های گروه‌های مخرب را خنثی می‌کنند، خودبه‌خود نزد مردم جذابیتی مضاعف خواهند داشت.

پرواضح است چنین وضعیتی برای گروه‌های معارض به هیچ وجه قابل تحمل نیست، بنابراین چون نه امکان تخریب طبیعت را دارند و نه توان مقابله با گروه‌های محبوب مردم را، چاره‌ای جز تخریب تصویر آن گروه‌ها پیش راه خود نمی‌دانند. با این حال تخریب چهره نیز نتوانسته جلوی حرکت بی‌وقفه گروه‌های محبوب مردم را بگیرد. خطر آنجاست که حرکت به عنوان مبنای زیبایی و جذابیت، متوقف یا کند شود.‌

بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همان گروه‌های محبوبی هستند که همواره حافظ حالت پیشروندگی انقلاب بوده‌اند.‌ یعنی نه تنها متوقف یا کند شده‌اند، بلکه سرعت حرکت انقلاب را حفظ کرده‌اند و این رمز جذابیت واقعی این دو نهاد است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 2
    بسیجی حقوق نمیگیره و لشکر مخلص خداشت.
    • یعقوب IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      3 4
      همین خلوص شما پدر ملت را در آورده
    • حسین IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 2
      قطعا منظوره یعقوب، ملته اشرف ه ۱ و ۲ و ۳ و ... است تیرانا که جمع شد ، شنیدم کانادا هم راتون ندادن ، برید ببینید توو بیابونای منجمده سوئد یه تیکه زمین بهتون اجاره نمیدن
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      2 0
      اون بسیجی زمان جنگ مخلص بود این بسیجی با اون بسیجی زمین تا آسمون فرق میکنه
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 0
    کاری نداره نظر سنجی کنین وقتی تو سیاست اومدن و برخلاف دستور امام عمل کردن .. البته نه همشون شاید بیست درصد
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 1
    ابهت و پرستیژ یه نهاد وقتیه مردمی باشه واقعی سیاست کلا مسیر انحرافه
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 1
    علیان نژاد نظر شخصیته مگه تو دل مردمی هیچ چیز ظاهری پایدار نیست البته کسی نمیدونه شایدم دلی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس