گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور از نتایج نخستین جلسه رفع موانع تولید

معاون اجرایی رئیس جمهور از نتایج نخستین جلسه رفع موانع تولید که با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود، گزارشی ارائه داد.

به گزارش مشرق، محسن منصوری درخصوص نتایج نخستین جلسه رفع موانع تولید اظهارداشت: به واسطه حضور جنابعالی و دستورات مستقیمی که دارید و البته پیگیری آقایان وزرا و اعضای هیات دولت، شکرخدا خیلی از مسائل و مشکلاتی که ممکن هست حل و فصل آنها چندین ماه به طول بیانجامد در عرض چند روز حل و فصل می شود و از این جنس برخی مواردی است که در جلسه قبل خدمت رسیدند، به عنوان مثال شرکت زامیاد که حدود ۲۰ هزار خودروی نیسان تولید کرده بودند و مدتها معطل بودند.

وی گفت: اگر حداقل ضریب اشتغال این خودروها را ۲ نفر در نظر بگیریم، یعنی حدود ۴۰ هزار نفر اشتغال زایی، حدود ۱۰ هزار خودرو از اینها در حال شماره گذاری است و این به معنای یک اتفاق مهم در حوزه تولید و اشتغال است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در موضوع بهیار صنعت اولا جلساتی را با این عزیزان در وزارت بهداشت و درمان داشتیم و توافقی در خصوص خرید دستگاه های شتاب دهنده اتفاق افتاد، در حوزه گمرک هم یک قرارداد ۵۰ دستگاهی برای آشکار سازی کانتیری یا همان «ایکس ری» بین معاونت علمی و گمرک منعقد شد که انشاالله شرکت بهیار صنعت آن را پیگیری میکند تا اجرایی و عملیاتی شود.

منصوری در خصوص شرکت لبنیات کاله هم افزود: آقای علی آبادی از این کارخانه بازدید داشتند و جلسه ای هم با حضور معاونت اعتباری بانک مرکزی و معاونت بانکی وزارت اقتصادی و ۱۰ بانک عامل سراسر کشور برگزار شد تا تسهیلاتی که متقاضی بودند به صورت سندیکایی انجام شود.

وی ادامه داد: مجموعه فولاد بافق که جنابعالی هم قبلا از آن بازدید داشتید، با پیگیری آقای فرزین مقدمات کار طی شده است و فردا هم یک جلسه حضوری دارند و مسیر شورای پول و اعتبار هم در حال دنبال شدن است و انشاالله کمتر از یکماه آن گره ای که در مسیر بوده، باز خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: دو مجموعه «شیشه کاوه و کارخانه صنایع راه دور ایران» که در استان فارس هم بود، مسیر حل مساله آنها در حال انجام است و کارها در حال پیگیری است.

منصوری افزود: بنابراین، در هر ۶ مورد به لطف خدا کار دنبال شده، ۳ تا ۴ مورد از آنها تقریبا مسائلشان به طور کامل حل شده و دو مورد هم در مسیر اجرا هست.

در دومین جلسه رفع مشکلات خاص تولیدکنندگان که به فاصله دو هفته از برگزاری جلسه اول برگزار شد ریاست جمهوری میزبان مدیران ۵ شرکت تولیدی، صنعتی و تعاونی کشور بود و در نشست‌هایی جداگانه با مدیران این شرکت‌ها در جریان مشکلات این واحدهای تولیدی، صنعتی و تعاونی قرار گرفت.

در این جلسه مدیران شرکت‌های «هلدینگ پیشران الکتریک شریف (توسن خودرو)»، «کارخانجات صنایع کاغذی زاگرس»، «پروژه مسکن سبحان قرچک»، «شرکت سرجین بافت بهبهانی» و «شرکت ایران ترانسفو» در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و نیرو، رئیس کل بانک مرکزی،‌ رئیس سازمان استاندارد و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با دکتر رئیسی به بیان مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی و صنعتی خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس