کد خبر 1518606
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
رایزنی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و عربستان / تحولات منطقه محور گفت وگوها

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و جهان گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و فیصل بن فرحان همتای عربستانی او تلفنی با هم گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، بلینکن تلفنی با همتای عربستانی خود درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله اوکراین، سودان و یمن گفت وگو کرده است.

وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن و بن فرحان تاکید کردند که متعهد به افزایش تلاش‌ها برای تامین صلح پایدار در یمن هستند.

وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی همچنین در این گفت وگوی تلفنی تصمیم گرفتند به همکاری برای پایان دادن به درگیری ویرانگر در سودان ادامه دهند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی گزارش نشده است.

این گفت وگوی تلفنی در حالی صورت گرفته است که ساعاتی پیش بلینکن در واشنگتن با وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرده بود.

رسانه‌های صهیونیستی جمعه گذشته گزارش دادند، «ران درمر» وزیر امور راهبردی این رژیم با هدف گفت وگو با مقام‌های آمریکایی درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به گزارش وب سایت خبری واللا رژیم صهیونیستی، سه مقام ارشد صهیونیستی و آمریکایی مدعی شدند که درمر درباره تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای دستیابی به یک توافق جامع با عربستان سعودی که شامل به رسمیت شناختن (رژیم) اسرائیل از سوی ریاض باشد با مقام‌های آمریکایی گفت وگو خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    بهبه جمع داداچیا جمعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس