کد خبر 1518181
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
مجوز  AFC به ۶ باشگاه ایرانی مشروط است/ در انتظار تعیین جریمه!

تا ظهر روز پنج‌شنبه دوم شهریور مشخص می‌شود که تیم‌های پرستاره عربستانی با کدام تیم‌های ایرانی همگروه می‌شوند.

به گزارش مشرق، با برگزاری ۸ مسابقه از آخرین مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تکلیف تیم‌های حاضر در مرحله گروهی این مسابقات مشخص خواهد شد. از آنجا که مسابقات مناطق شرق و غرب جداگانه برگزار می‌شود و تیم‌های شرق و غرب تا فینال با هم برخورد نخواهند کرد فعلا مسابقات منطقه غرب برای فوتبالدوستان ایرانی اهمیت دارد.

در حال حاضر حضور تیم‌های پرسپولیس تهران، الاتحاد عربستان، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان (سید یک)، سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، الدحیل قطر، نسف قارشی ازبکستان و الفیحاء عربستان (سید دوم)، استقلال تاجیکستان، نیروی هوایی عراق، الفیصلی اردن، آهال ترکمنستان و بمبئی سیتی هند (سید سوم) العین امارات (سید چهارم) در مسابقات قطعی شده است. ۴ تیم دیگر هم از بین تیم‌های تراکتور ایران یا شارجه امارات، النصر عربستان یا شباب الاهلی امارات، AGMK ازبکستان یا العربی قطر و الوکره قطر یا نوف باخور ازبکستان انتخاب خواهند شد. هر ۴ مسابقه مرحله پلی آف هم روز ۳۱ مرداد برگزار می‌شود.

به این ترتیب در منطقه غرب ۲۰ تیم داریم که در ۵ گروه ۴ تیمی تقسیم خواهند شد. تیم‌هایی که در یک سید قرار دارند با هم در یک گروه قرار نمی‌گیرند. ضمن این که دو تیم از یک کشور هم با هم همگروه نمی‌شوند.

به این ترتیب امکان همگروهی پرسپولیس با سپاهان یا نساجی و تراکتور وجود ندارد. پرسپولیس از بین تیم‌های سید دو قطعا با یکی از تیم‌های الدحیل قطر، نسف قارشی ازبکستان یا الفیحاء عربستان همگروه می‌شود. سخت‌ترین قرعه ممکن برای پرسپولیس می‌تواند همگروهی با الدحیل، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان (در صورت موفقیت احتمالی در پلی آف) باشد. همگروهی با الفیحای عربستان، آهال ترکمنستان و AGMK (تیم پنجم فصل قبل ازبکستان) هم راحت‌ترین قرعه برای قهرمان ایران است.

بهترین تیم‌های سید سه نیروی هوایی عراق و استقلال تاجیکستان هستند. در سید چهارم هم حضور احتمالی تراکتور تبریز و النصر عربستان جالب توجه است. النصر با کریستیانو رونالدو و بقیه ستاره‌های بزرگی در چند روز گذشته جذب کرده باید ابتدا تیم قدرتمند شباب الاهلی امارات را شکست بدهد تا بتواند وارد مرحله گروهی مسابقات شود. احتمال همگروهی النصر با یکی از نماینده‌های ایران به جز تراکتور بسیار زیاد است.

اما سپاهان و نساجی که در سید دو هستند باید منتظر یک قرعه سخت باشند چرا که یکی از ۴ تیم الاتحاد عربستان، السد قطر، پاختاکور ازبکستان یا الهلال عربستان سرگروه آنها خواهد بود. استقلال تاجیکستان و نیروی هوایی عراق از سید سوم می‌توانند قرعه سختی برای سپاهان و نساجی باشند. النصر و العین نیز همین شرایط را در سید چهارم دارند. البته در صورتی که الاتحاد یا الهلال همگروه نساجی و سپاهان شوند، النصر همگروه این تیم‌ها نخواهد شد.

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا روز پنجشنبه دوم شهریورماه در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد. تا ظهر آن روز مشخص خواهد شد تیم‌های پرستاره عربستانی با کدام نماینده‌های ایران همگروه می‌شوند.

منبع: فوتبالی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    هر تیمی که به نمایندگان ما بخورند حریف غیرت و اراده ایرانی و توکل به خدا نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس